اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| اینجا سرزمین عشق است/ طعم خوش صادرات با همت مردان غیور خوزستان

بعد از یک شب دلنشین یلدایی و گل گفتن و گل شنیدن با کسانی که دوستشان دارید، خواندن یک بسته خبر خوب با مضامینی از جنس مهربانی، پکیج خوشی‌های‌تان را کامل‌تر می کند و شما را به سمت آخر هفته ای گرم‌تر سوق می دهد؛ پس چنددقیقه مهمان امروز ما باشید و آهن‌ربای وجودتان را برای جذب انرژی‌های مثبت به کار بیندازید.

خبر خوب| اینجا سرزمین عشق است/ طعم خوش صادرات با همت مردان غیور خوزستان

 گروه خبر خوب - اولین روز زمستان تان به خیر و سلامتی. قطعا بعد از یک دورهمی یلدایی در طولانی ترین شب سال، حسابی کیفتان کوک است و خاطرات شیرین شب قبل را مدام با خودتان مزه مزه می کنید، پس بیایید و این حال خوش را گره بزنید به اخبارخوبی که می خواهیم در اولین روز و البته اولین پنج شنبه زمستان برایتان بگوییم. این تقارن را به فال نیک می گیریم و با زمزمه ذکر این روز پر فضیلت، خبر خوبمان را شروع می کنیم. لا اِلهَ اِلّا اللهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ الْمُبین(نیست خدایی جز الله فرمانروای حق و آشکار)

 

 شما شب یلدای مایید...

عجب شبی بود دیشب! نه؛ دورهمی یلدا را نمی‌گوییم که خب یک یک است و اصلا حرف ندارد؛ منظورمان نور محبتی است که دیشب از گوشه گوشه وطن به سمت محرومان و مستضعفان تابید و دل خیلی ها را شاد کرد. خدا برایتان نیاورد اما حتما دیده اید خانواده هایی را که شب یلدا و امثالهم، نه تنها برایشان خاص و شیرین نیست، بلکه تلخی های زندگی بیش از پیش برایشان خودنمایی می کند و در این اثنا چه زیباست دیدن کسانی که از دل مردم می آیند و به شکل فردی و گروهی، آستین بالا می زنند تا از غبار محرومیت بکاهند. بله خبرمان به همین سادگی و زیبایی است.

می خواهیم بدانید که طی چند روز گذشته و در آستانه شب یلدا، خبرهای زیادی از توزیع بسته های معشیتی در میان محرومان به دستمان رسیده؛ از هدیه بچه های گروه «چسب زخم» برای 45 خانواده نیازمند اصفهانی گرفته تا توزیع میوه توسط دانش آموزان بسیجی شهر نسر تربت حیدریه میان محرومان؛ توزیع 2 هزار بسته معیشتی توسط بسیجیان در مناطق مختلف روستایی و عشایری شهر شوش و همچنین توزیع بسته های یلدایی میان معلولین و سالمندان بهزیستی با همت خیریه«سایه» و دیگر مراکز خیریه. گرچه مجالی برای نام بردن از همه خیران و نوعدوستان نیست اما از همین جا به تمام بانیان خیری که نهان و آشکار در حمایت از همنوعان خود قدم برمی دارند، خداقوت می گوییم و برایشان آرزوی خیر و برکت  داریم.

 

روزهای خوش مردان نجیب خوزستان

وقتی خبری از دیار خوزستان به گوش می رسد، ناخودآگاه مردان دشداشه پوش و نگاه نجیب مردمان این سرزمین در ذهن آدم تداعی می شود. مردمان سخت کوش و با غیرتی که بسیاری از داشته هایمان را مدیون مقاومت آن ها هستیم و به همین خاطر هم نوعی هم ذات پنداری با آن ها داریم، طوری که با خنده هایشان می خندیم و با دردهایشان درد می کشیم. این ها را گفتیم تا برایتان پیک خوش خبری باشیم از دیار خوزستان و شما هم از این شنیدن آن حسابی کیف کنید. در شرایطی که آمارها خبر از بیکاری و محرومیت در مناطق جنوبی کشور می دهند، خبرها حاکی از آنند که به لطف راه اندازی مجتمع ماهیگیری در خوزستان، صید و صادرات انواع ماهی های گرمابی طی 7 ماه گذشته رونق خوبی داشته و حدود یک میلیون و 300 هزارتن صادرات انجام شده است. حالا تصور کنید که با این میزان صادرات، چند هزارنفر در خوزستان شاغل شده اند و اوضاع اقتصادی مردم چقدر تغییر کرده است. تا باشد از این خبرها؛ خبرهایی که هم نشان از ظرفیت های بالای کشور و بهره وری درست از این ظرفیت ها دارد و هم نشان از اوضاع خوب اشتغال و درآمدزایی مردم. به امید روزی که بتوانیم در تمام عرصه ها به خودکفایی برسیم و دست بیگانگان را از سرمایه های کشورمان کوتاه کنیم.

روحتان شاد آقای دکتر یلدا

همیشه خبرخوب نباید در لحظه اتفاق بیفتد تا ما راوی آن باشیم. گاهی بعضی خبرهای خوب ریشه در گذشته دارند و آنقدر اثرگذارند که نباید از روایشان غافل شویم. حتما شنیده و دیده اید که برخی از پزشکان محترم به رغم درآمدهای آنچنانی که خب حاصل دسترنج خودشان است و نوش جانشان هم باشد، به جیب مردم بیمار و گرفتار هم نظر دارند و طوری دستمزدهایشان را تعیین می کنند که یا باید تمام زندگی را بفروشی و سلامتت را بدست آوری و یا باید قید سلامتی و حیات را بزنی. البته داخل پرانتز باید بگوییم که این مساله به هیچ عنوان در مورد همه پزشکان صادق نیست و پزشکان منصف و مومن هم کم نیستند؛ درست مثل پروفسور علیرضا یلدا پدر طب عفونی ایران که اصلا در قید و بند مادیات نبود و به گفته خودش نمی خواست بیمارانش را به چشم کیف پول ببیند. پزشکی که هم نامی او با یلدا و همچنین سالگرد درگذشتش در 30 آذرماه 1396، بهانه ای شد برای یادبود مرد نیک روزگار که به عنوان اولین پزشک ایرانی، نشان علمی چهره های ماندگار گرفت و بنیادی جهانی هم به نامش ثبت شد. جالب است بدانید که پروفسور یلدا، کدهای موفقیت دیگری هم داشت. او می گفت:«اگر بخواهم 85 سال زندگی ام را خلاصه کنم باید بگویم که باید شاد بود و برای شاد بودن محبت کرد.» بله محبت؛ همان کلیدواژه ای است که توانست از پروفسور یلدا، چهره ای ماندگار بسازد و او را نه صرفا از بعد علمی بلکه از بعد اخلاقی نیز به الگویی شایسته برای آیندگان تبدیل کند.

 

بازهم خبرهایی خوب از کاسبان خوش قلب

فکر نکنید خواندن بعضی خبرها تکرار مکررات است و لطفی ندارد. برعکس؛ باید بدانید که اگر مشابه بعضی خبرها را هرروز می خوانید و خبر فلان روز در ذهنتان تداعی می شود، یعنی اینکه باید به دنیا و آدم هایش امیدوار باشید و بدانید که خوبی هنوز هم زنده است. خوشبختانه دور و بر ما پر است از اتفاقات خوب و آدم های خیری که دل بزرگی دارند و در حد وسعشان برای کمک به نیازمندان قدم برمی دارند. این ها همان هایی هستند که خدا حساب و کتابشان را یک جور دیگر محاسبه می کند و در روز حساب، درست مثل خود آن ها سخاوت به خرج می دهد، پس اگر هر روز و هر لحظه از آن ها بشنویم، باز هم کم است چون این ها بندگان خوب خداوندند. مثل همیشه می خواهیم از کاسبان دست و دلبازی یاد کنیم که درب مغازه هایشان به روی همه از جمله نیازمندان باز است و خدمت را از هیچ کس دریغ نمی کنند. مثلا آقای آرایشگری که در زیباسرای خود، میزبان نیازمندان است و اصلاح را برای آن ها بطور رایگان انجام می دهد. یا مثلا عکاس خیری که در آتلیه خود از نیازمندان عکس رایگان می گیرد. به نظرتان این هایی که هم دست نیازمندان را می‌گیرند و هم الگویی برای دیگران هستند، نباید جایشان هرروز در خبرخوب ما محفوظ بماند؟

چه خبر از کوله بارتان؟

بسته خبرخوب جای مناسبی برای حرف های سخت و تلخ نیست و ما هم نمی خواهیم اوقات تان را تلخ کنیم اما بعضی حرف ها هستند که باید درست سر وقتش زده شوند، درست مثل همین الان. می خواهم بگویم دقت کردید؟! دیدید تا چشم به هم زدیم، یک یلدای دیگر آمد و رفت و یک دفتر دیگر از پاییز بسته شد برای آغاز راهی دوباره تا یلدای بعد؟(البته به شرط حیات)؛ بله زندگی با همین سرعت می‌گذرد؟ آنقدر سریع که گاهی ممکن است از ما پیشی بگیرد و ما بمانیم با کوله باری که هنوز توشه اش کامل نیست؛ پس بیایید تا عمری هست، از هر لحظه فرصتی بسازیم برای پر کردن کوله بارمان. حتما می پرسید توشه را چطور جمع کنیم؟ درپاسخ به این سوال می توانیم از آیه 197 سوره بقره وام بگیریم. خداوند در این آیه می فرمایند: «به فکر توشه آخرت باشید که بهترین توشه تقواست.» قطعا تعابیر مفصلی از تقوا وجود دارد که اگر درپی توشه آخرت هستید حتما می روید و مفهوم واقعی تقوا را از دل آیات و روایات و سخنان بزرگان دین پیدا می‌کنید اما فعلا همین تعبیر از امام صادق(ع) را غنیمت بشمارید تا بعد. ایشان می فرمایند:«تقوا یعنی هرجا امر خدا هست آنجا حاضر باشید و هرجا خدا نهی کرد در آنجا نباشید.» به همین سادگی!

خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول