اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

برگزاری پویش برف و انار/ سنت ایرانی و باستانی «یلدا» به جامعه جهانی معرفی می‌شود

دبیر پویش برف و انار گفت: این پویش می‌تواند آیین باستانی یلدا را در سطح جامعه جهانی معرفی کند.

برگزاری پویش برف و انار/ سنت ایرانی و باستانی «یلدا» به جامعه جهانی معرفی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، «برف و انار» پویشی با محوریت موضوعی یلدایی است که فعالیت خود را از بیست و نهم آذر آغاز کرده و در حال برگزاری است؛ حامد خاکی مدیر روابط عمومی مؤسسه تبیان و دبیر این پویش اظهار کرد: ما ایرانیان از دیرباز شب یلدا را به عنوان یکی از مهم‌ترین و زیباترین شب‌های ایران باستان می‌شناسیم و آنچه زیبایی این رسم دیرینه را دوچندان کرده، رسم و رسوم مرتبط با آن اعم از شب نشینی مردم در اقصی نقاط کشور بوده که در هر شهر یا استانی با رسم و رسوم خاصی همراه است. به همین علت است که تا به امروز نه تنها چیزی از ارزش‌های آن کم نشده بلکه جایگاه بسیار ویژه‌ای نیز در نزد ایرانیان به آن بخشیده است.

وی ادامه داد: پس از تشکیل اتاق فکر به این نتیجه رسیدیم که برگزاری این پویش با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به منظور ترویج این جشن باستانی ایرانی و فرهنگ‌ها و رسوم وابسته به آن با محوریت تولید محتوا نه تنها می‌تواند محبوبیت این جشن را بیشتر کند بلکه می‌تواند آن را در سطح جامعه جهانی نیز معرفی کند.

خاکی اضافه کرد: هدف اصلی از برگزاری این پویش استفاده از ظرفیت فضای مجازی به جهت ترویج فرهنگ و معرفی این جشن باستانی ایرانی یعنی شب یلدا بوده و محوریت اصلی بر روی گسترش فرهنگ نوع دوستی، سنت حسنه صله‌رحم و احترام به خانواده، همچنین تحکیم روابط اقشار مختلف ملت ایران با یکدیگر و افزایش همبستگی اجتماعی بین نوجوانان کشور تمرکز دارد.

وی افزود: مخاطبین ما نوجوانان و خانواده‌ها در سراسر کشور هستند که باید عکس و فیلم‌های مرتبط با دو موضوع تعیین شده پویش که اولی «دور همی‌های خانوادگی» و دومی «صحنه‌های همبستگی اجتماعی و حس نوع دوستی مردم در شب یلدا» هست رو از طریق آیدی ادمین ‌کانال برف و انار یعنی@BARFOANAR  در پیام‌رسان‌های داخلی بله، ایتا، روبیکا، سروش پلاس و شاد برای ما ارسال کنند.

خاکی تصریح کرد: مجری پویش مؤسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان بوده که این مجموعه در آبان ماه سال جاری، همزمان با هفته ملی نوجوان پویش موفق ایرانیوم با محوریت موضوعی آروزیی برای ایران، برگزار کرد که با استقبال مخاطبین یعنی نوجوانان همراه بود.

وی ادامه داد: مهلت زمانی در نظر گرفته شده برای این پویش از زمان آغاز آن یعنی بیست و نهم آذر تا دوم دی ماه تعیین شده است آثار ارسالی هم می‌تواند در قالب‌های فیلم، نماهنگ، عکس، ویدئو نریشن و ... به صورت تولیدی و خلاقانه باشند؛ قرار است به قید قرعه به بیست نفر از شرکت کنندگان این پویش که بهترین و خلاقانه‌ترین آثار ارسالی را داشته‌اند، ساعت مچی هوشمند اهدا شود.

 پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول