اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

اولین پالایشگاه اصفهان به ظرفیت ١۵ میلیون لیتر سوخت گازوئیل در مدار تولید قرار گرفت

وزیر نفت گفت: اولین پالایشگاه اصفهان به ظرفیت ١۵ میلیون لیتر سوخت گازوئیل یورو پنج در مدار تولید قرار گرفت و به زود بهره‌برداری می‌شود.

اولین پالایشگاه اصفهان به ظرفیت ١۵ میلیون لیتر سوخت گازوئیل در مدار تولید قرار گرفت

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، جواد اوجی وزیر نفت روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: با تلاش وزارت نفت اولین پالایشگاه اصفهان به ظرفیت ١۵ میلیون لیتر سوخت گازوئیل یورو پنج در مدار تولید قرار گرفت و به زود بهره‌برداری می‌شود و حدود ۵٠ درصد سوخت گازوئیل سوخت یورو پنج را دارد. همچنین پایشگاه آبادان و تبریز آماده بهره‌برداری در کیفی‌سازی سوخت است. 

وزیر نفت با تأکید بر اینکه وزارت نفت به دنبال کیفی‌سازی سوخت است، درباره علت آلودگی هوا در شهرهای صنعتی گفت: در هیچکدام از نیروگاه های استان تهران مصرف سوخت مازوت نداریم. خوشبختانه در استان تهران در هیچکدام از نیروگاه‌ها و صنایع هیچ مصرف نفت کوره و مازوت در امسال و همچنین سال گذشته نداشتیم.

 وی بیان کرد: در پاییز سال جاری گازرسانی به نیروگاه‌ها نسبت به پاییز سال گذشته ۱۰ درصد بیشتر بوده است و این نشان می‌دهد که به همین میزان سوخت مایع کمتری استفاده شده است، یعنی در پاییز امسال مصرف نفت کوره و گازوئیل نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

وزیر نفت همچنین اظهار کرد: هیچ گونه افزایش قیمتی گاز مصرفی برای مشترکانی که سقف الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، نداریم که نزدیک به ۷۰ درصد مشترکان را تشکیل می دهند. الحمدلله در فصل پاییز گازرسانی به نیروگاه‌ها به شکلی انجام شد که ۱۰ درصد گاز بیشتر نسبت به پاییز سال گذشته به آنها داده و به همین میزان سوخت مایع کمتری استفاده شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول