اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و همتای سعودی در اردن

وزیر امور خارجه از گفت‌وگو با همتای سعودی در اردن خبر داد و گفت: وزیر خارجه عربستان سعودی نسبت به آمادگی این کشور برای ادامه مذاکرات با ایران ابراز اطمینان کرد.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و همتای سعودی در اردن

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست بغداد ۲ به امان پایتخت اردن سفر کرده در توئیتی از گفت‌وگو با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در حاشیه این نشست خبر داد.

وی در این باره نوشت: وزیر خارجه عربستان در این دیدار نسبت به آمادگی کشورش برای ادامه مذاکرات با ایران ابراز اطمینان کرد.

امیرعبداللهیان در این باره عنوان کرد: در کنفرانس بغداد ۲ در اردن برای تاکید مجدد بر حمایت خود از عراق شرکت کردم. در حاشیه این نشست فرصتی برای دیدار با برخی از همتایانم از جمله وزرای خارجه عمان، قطر، عراق، کویت و عربستان سعودی فراهم شد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه ۲۸ آذر ماه در حاشیه سومین نشست مجمع گفت‌وگوی تهران در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود: در مسیر دیپلماسی رسمی آمادگی داریم هر زمان طرف سعودی آماده باشد نسبت به بازگشت روابط به حالت طبیعی و بازگشایی سفارتخانه‌ها اقدام شود. این طرف سعودی است که باید تصمیم بگیرد چگونه رویکرد سازنده در قبال ایران را دنبال خواهد کرد.

گفتنی است ایران و عربستان سعودی تاکنون پنج دوره مذاکره در بغداد برای بازگشت روابط به سطح قبلی و بازگشایی سفارتخانه‌ها بعد از قطع روابط یک طرفه از سوی سعودی‌ها برگزار کرده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول