اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

14 اتوبوس از شهرکرد راهی مزار سردار دل‌ها شد

۵۰۰ نفر از فعالان و کنش‌گران فرهنگی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری شامگاه سه‌شنبه با ۱۴ اتوبوس از شهرکرد راهی اردوی آموزشی زیارتی راویان مکتب حاج قاسم شدند.

14 اتوبوس از شهرکرد راهی مزار سردار دل‌ها شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، بیش از ۵۰۰ نفر از فعالان و کنش‌گران فرهنگی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری شامگاه سه‌شنبه با ۱۴ اتوبوس از شهرکرد راهی اردوی آموزشی زیارتی راویان مکتب حاج قاسم شدند.

این اردوی مردمی از ۲۹ آذر تا ۲ دی‌ماه در شهر کرمان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، عصر امروز در مراسم افتتاحیه اردوی آموزشی زیارتی راویان مکتب حاج قاسم با بیان اینکه از مکتب حاج قاسم باید درس گرفت، گفت: این مکتب تربیت‌کننده چند شاخصه دارد که ایمان اولین شاخصه آن است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حاج قاسم از ایمان قوی برخوردار بود، افزود: مومن فریب شبهه دشمن را نمی‌خورد و دچار سستی نمی‌شود.

وی ادامه داد: مکتب حاج قاسم مکتب ایمان قوی است زیرا که شک و شبهه به خود راه نداد و محکم و مقاوم در این مسیر ماند و راه را ادامه داد.

نکونام توضیح داد: حاج قاسم معرفت اسلام ناب داشت و غرق در دریای معرفت اسلامی شد، به اوج رسید و به حدی بصیرت پیدا کرد که مراجع را هم راهنمایی کرد و توصیه داشت ولی امر را تنها نگذارید.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: دل‌سپاری و محبت شاخصه دیگر این شهید است زیرا که به دلش جهت داد و او را به یک نفر سپرد.

وی در پایان گفت: مکتب حاج قاسم شاخصه‌هایی دارد که باید به آن فکر کنیم، سفر شما یک سفر معرفتی است پس اولین کاری که باید انجام دهید فکر کردن است، حاج قاسم که بود و چه ویژگی‌هایی داشت؟ از مواردیست که باید در مورد آن مطالعه کرد.

منش شهید سلیمانی سرمشق همه آزادی‌خواهان است

غلامعلی حیدری عصر امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی زیارتی مکتب حاج قاسم ویژه فعالان و کنشگران فرهنگی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد گفت: ترویج مکتب حاج قاسم از ضرورت‌های جامعه امروز است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: این مکتب تبیین تعهد، اخلاق و ولایت‌پذیری است و این منش کشور را از گزند دشمنان مصون می‌دارد.

وی پیروی از مسیر شهدا را مایه عاقبت‌بخیری در دنیا و آخرت دانست و اظهار داشت: چکیده این مسیر جز دفاع از حریم ولایت، انقلاب و نظام اسلامی نیست.

حیدری با بیان اینکه منش شهید سلیمانی الگو و سرمشق همه آزادی‌خواهان جهان اسلام است، گفت: این شهید بزرگوار برای دشمنان موجب خوف و وحشت بود و تواضعش در میان هم‌رزمان و خانواده‌های شهدا زبان‌زد بود.

استاندار توکل به خدا، توسل به ائمه اطهار و تقید به نماز اول وقت را از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی عنوان کرد و افزود: شجاعت بی‌نظیر این شهید در میدان جنگ، نشأت گرفته از ایمان قوی بود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: نخبه‌پروری، تربیت جهادی و گسترش این فرهنگ باید در اولویت قرار بگیرد.

 

 

این کاروان با بدرقه مسئولان استانی، خانواده معزز شهدا و جمعی از عاشقان سردار دل‌ها راهی این سفر معنوی شد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول