اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

بهره‌مندی از ظرفیت سفرهای استانی ریاست جمهوری برای رفع مشکلات دانشگاه های استان اردبیل

وزیر علوم گفت: برای رفع حداکثری مشکلات دانشگاه های استان اردبیل نیاز است از ظرفیت سفرهای استانی ریاست جمهوری بیش از پیش بهره‌مند شد.

بهره‌مندی از  ظرفیت سفرهای استانی ریاست جمهوری برای رفع مشکلات دانشگاه های استان اردبیل

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست مشترک با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی، استاندار اردبیل و روسای دانشگاه های استان اردبیل گفت: تلاش می کنیم مساعدت های لازم برای حل مسائل و نیازمندی‌های دانشگاه های استان اردبیل در زمینه های مختلف انجام شود.

وی با اشاره به بحث کمبود خوابگاه در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: قرار است با یک برنامه ریزی مطلوب مشکلات این دانشگاه در زمینه کمبود خوابگاه به حداقل برسد.

زلفی گل عنوان کرد: یک بازبینی از دانشگاه فنی و حرفه ای استان انجام می شود و سپس اعتبارات لازم در زمینه تامین و تجهیز کارگاه ها در نظر گرفته خواهد شد.

وزیر علوم همچنین درباره دانشگاه فرهنگیان نیز بیان کرد: با توجه به اهمیت ویژه تعلیم و تربیت در سطح جامعه همکاری های خاصی را با دانشگاه فرهنگیان از حیث امکانات و اعضای هیات عملی انجام خواهیم داد.

وی گفت: برای رفع حداکثری مشکلات دانشگاه های استان اردبیل نیاز است از ظرفیت سفرهای استانی ریاست جمهوری بیش از پیش بهره‌مند شد.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست گفت: دانشگاه محقق اردبیلی هم اکنون با ۴۰۰ عضو هیات علمی، ۴۰۰ یاورعلمی و بیش از ۱۳ هزار دانشجو به فعالیت علمی خود در سطح استان ادامه می دهد.

وی افزود: براساس آخرین رتبه بندی ISC دانشگاه محقق اردبیلی رتبه ۱۷ در بین دانشگاه های کشور را کسب کرده است و از نظر فناوری و نوآوری در رتبه ۸ کشور قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی عنوان کرد: این دانشگاه اخیرا وارد رتبه بندی کشورهای گروه D۸ شده و رتبه ۶۰۰ الی ۸۰۰ رتبه بندی تایمز را به خود اختصاص داده است.

چمنی تاکید کرد: این دانشگاه از نظر کمبود خوابگاه رنج می برد که از وزارت علوم انتظار مساعدت در این زمینه را داریم.
گفتنی است در ادامه روسای دانشگاه های استان به ارائه بیانات خود درباره نیازمندی های دانشگاه های خود پرداختند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول