اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید رئیس جمهور قزاقستان بر توسعه همکاری با سازمان کشورهای ترک

رئیس جمهور قزاقستان با دبیرکل جدید سازمان کشورهای ترک دیدار و بر توسعه با این سازمان تاکید کردند.

تاکید رئیس جمهور قزاقستان بر توسعه همکاری با سازمان کشورهای ترک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف»، رئیس جمهور قزاقستان امروز با «قوبانیچ‌بیک آمورالی‌اف»، دبیرکل جدید سازمان کشورهای ترک در «آستانه» دیدار کرد.

رئیس جمهور قزاقستان در ابتدای این دیدار دبیرکل جدید سازمان کشورهای ترک را به خاطر تعیین به این سمت تبریک گفت و اظهار داشت که «آستانه» به عنوان یکی از موسسان سازمان مذکور علاقه‌مند به توسعه تعامل چند جانبه با کشورهای ترک‌زبان بوده و از فعالیت دبیرخانه این سازمان پشتیبانی حداکثری خواهد کرد.

بنابر تاکید وی، امروزه نقش و اهمیت سازمان کشورهای ترک به عنوان بستری منحصر به فرد برای تقویت همکاری و اتحاد ملت‌های ترک به میزان قابل توجهی افزایش یافته و بسیاری از کشورهای جهان و سازمان‌های بین المللی خواستار گسترش روابط تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه با این سازمان هستند.

تاکایف خاطرنشان کرد که دبیرخانه سازمان کشورهای ترک وظیفه دارد اولویت‌ها و ابتکارات اتخاذ شده در اجلاس سران کشورهای ترک در ماه اکتبر سال جاری در «سمرقند» را به طور موثر اجرا کند.

سازمان کشورهای ترک در سال 2009 میلادی تاسیس شده است. دهمین نشست سران این سازمان در سال 2023 میلادی به میزبانی قزاقستان برگزار می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول