محمد فرهادکیایی عضو هیات مدیره کانون صنعت، دانش و بازار لوازم خانگی ایران و مسئول برگزاری دومین رویداد ملی توسعه فناوری و نوآوری در صنعت لوازم خانگی در گفتوگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به حضور حدود 30 مجموعه و شرکت نوآور و فنآور در این رویداد اظهار کرد: همزمان با برگزاری این رویداد که با همکاری کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار لوازم خانگی و شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین برگزار شده، پنج نشست تخصصی در حوزه لوازم خانگی برگزار میشود.
وی افزود: این پنج نشست تخصصی شامل «داخلی سازی در صنعت لوازم خانگی؛ چالش ها و راهکارها»، «بهره وری و مدیریت مصرف انرژی در لوازم خانگی»، «فرصتها و ظرفیتهای قانونی برای نوآوری و تحقیق و توسعه»، «اکوسیستم نوآوری و فرایند تحقیق و توسعه؛ چالش ها و راهکارها و انقلاب صنعتی چهارم» و «لوازم خانگی هوشمند؛ چشم اندازها» می شود.
مسئول برگزاری دومین رویداد ملی توسعه فناوری و نوآوری در صنعت لوازم خانگی ادامه داد: در حاشیه این رویداد، از پنج محصول نوآورانه شامل دو عدد پخچال فریزر، یک عدد اجاق گاز، یک عدد کولر و پلتفرم نرمافزاری لوازم خانگی رونمایی میشود.
فرهادکیایی با اشاره به برگزاری دومین رویداد ملی توسعه فناوری و نوآوری در صنعت لوازم خانگی از امروز 29 آذر تا یکم دی ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران (سالن آی هیت ۳۷A متعلق به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) اضافه کرد: دو گروه از طراحان شرکتهای فعال در حوزه طراحی لوازم خانگی در رویداد حضور خواهند یافت و در اصل زیرساختها را برای دورههای بعدی با موضوعات طراحی صنعتی با رویکرد طراحی توسعه در صنعت لوازم خانگی فراهم میکنند.
وی خاطرنشان کرد: در این رویداد، انعقاد قراردادها و تفاهمنامهها و به همرسانیها را خواهیم داشت که هماهنگی لازم برای بازدید مدیران عامل شرکتهای لوازم خانگی انجام شده و با فنآورها و موضوعات جدید صورت گرفته و مسئولان کشوری و استانی از رویداد بازدید خواهند کرد.
مدیرعامل شرکت نوآور ارتباط صنعت شهرک صنعتی کاسپین 2 شهرستان آبیک بیان کرد: با برگزاری دومین رویداد ملی توسعه فناوری و نوآوری در صنعت لوازم خانگی از نوآوریهایی که در صنعت لوازم خانگی در کشور اتفاق افتاده و ممکن است افراد بسیاری مطلع نباشند آگاهی مییابند و نیز قوانین جدیدی که در حمایت از طرحهای دانشبنیان و تحقیق و توسعه مصوب شده، ارائه میشود تا شرکتکنندگان در رویداد بتوانند به عنوان محرک در این زمینه فعالیت کنند.
فرهادکیایی افزود: در این رویداد در واقع شرکتها و مخاطبین از اتفاقاتی که در حوزه صنعت لوازم خانگی در دنیا و کشور رخ داده، آشنا میشوند تا بتوانند در راستای بهبود فرایندهای خود در صنعت لوازم خانگی اقدام کنند.
وی ادامه داد: میتوان گفت برگزاری رویداد در واقع فضای حمایتی از کسانی است که در عرصه دانش و صنعت لوازم خانگی فعالیت میکنند و به نوعی در این رویداد بین شرکتها و فنآورها بههم رسانی لازم انجام میشود.
پایان پیام/