اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

واریز۳۰ درصد اعتبار تخصیصی سفر هیات دولت به راهداری استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۳۰ درصد از اعتبارات ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتباری که در سفر ریاست جمهوری در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی مصوب شده بود دریافت شده است.

واریز۳۰ درصد اعتبار تخصیصی سفر هیات دولت به راهداری استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مهرداد جهانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته با اقدامات انجام شده و با پیگیری‌های صورت گرفته اداره کل راهداری استان مرکزی در رتبه‌بندی سازمان حائز رتبه‌ برتر، در بین دستگاه‌های عملیاتی در زمینه‌های مختلف شد.

وی افزود: راهداری استان مرکزی از لحاظ روکش راه‌ها، شناسایی ابنیه و همچنین جابجایی کالاهای اساسی در رتبه اول قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: بخش راه‌های روستایی طی سه سال گذشته بر اساس برنامه‌ها به راهداری‌ها محول شده و در این مدت با اقدامات انجام شده، ۱۰ درصد وضعیت راه‌ها ارتقا یافت، ۹۳ درصد راه‌های بالای ۲۰ خانوار روستایی به طول ۱۰۰ کیلومتر آسفالت شده است.

جهانی ادامه داد: با توجه به اینکه مرکزی از لحاظ بیشترین برخورداری سطح جاده‌ها در رتبه سوم و از لحاظ طول راه‌ها در رتبه اول است، از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ کیلومتر به روشنایی جاده‌های استان اضافه شد.

وی اضافه کرد: در راستای بالا بردن ایمنی جاده اقدامات مناسبی انجام شده است، تاکنون برای رفع نقاط حادثه‌خیز، شانه‌سازی جاده، ترانشه‌بندی و ایمن‌سازی جاده و... بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد اعتبار اختصاص داده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای هوشمندسازی جاده‌ها ۳۲ دستگاه دوربین ثبت تخلف نصب شده، ۱۴ دستگاه نیز در حال نصب و ۵ دستگاه نیز در حال جانمایی است؛ در کل ۷۲ دستگاه تاکنون نصب شده است.

جهانی با بیان اینکه خودروها تحت معاینه فنی قرار می‌گیرند و از تردد دستگاه‌هایی که معاینه نداشته باشند جلوگیری می‌شود تصریح کرد: میانگین عمر ناوگان حمل و نقل ۲۰ سال است اما اینکه چه تعداد فرسوده است به طور دقیق مشخص نیست.

وی افزود: ساخت جاده درمن-داین پروژه بزرگی است و راه‌های روستایی باید توسط استان تأمین اعتبار شوند، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در حال حاضر نیاز این پروژه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه نقاط حادثه‌خیز استان در سال ۹۵ مشخص شده بود در حال حاضر تمام این نقاط ایمن و اصلاح هندسی شده، اما نقاط جدیدی نیز شناسایی شده و باید کارشناسی بیشتری برای تأیید آن صورت بگیرد که تعداد آن نیز ۱۸ نقطه است.

جهانی بیان کرد: جاده‌های حادثه‌خیز در نقاط خنداب، شهر امیرکبیر، کردیجان و زیرگذر راهجرد نیز در حال رفع ایرادات است.

وی اضافه کرد: ۳۰ درصد از اعتبارات ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتباری که در سفر ریاست جمهوری در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی مصوب شده بود اختصاص یافته است؛ ۹۰۰ میلیارد از کل این اعتبار ملی و مابقی از محل اعتبارات استانی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه ۲۳۷ کیلومتر روکش جاده‌های اصلی استان انجام شده است، گفت: در طرح راهداری زمستانه ۳۸۰ نیروی کار و ۲۲۶ دستگاه ماشین‌آلات در قالب ۵۴ اکیپ و در ۳۵ پایگاه راهدارخانه ثابت و سیار ایفای نقش می‌کنند.

جهانی اظهار کرد: میزان شن و نمک ذخیره شده در انبار ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن است؛ حدود ۲۰ هزار تن نیز خریداری شده و در حال جابجایی است.

وی افزود: رانندگان در استان مرکزی هیچ‌گونه اعتصابی نداشتند؛ برخی اشخاص با شکستن شیشه‌های ماشین و بستن راه‌ها در جاده سعی کردند در کار رانندگان وقفه بیندازند که با همت رانندگان این اقدام ناکام ماند؛ با بررسی‌های انجام گرفته هیچ کاهشی از لحاظ تردد و جابجایی و صدور بارنامه صورت نگرفته بود.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول