اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سنجش آمادگی رزمی ارتش بلاروس پیش از سفر هیأت روسی

یک هفته پیش از سفر هیأت عالی‌رتبه روسیه به مینسک، ارتش بلاروس در اقدامی از پیش اعلام نشده، تمریناتی برای سنجش آمادگی رزمی خود برگزار کرد.

سنجش آمادگی رزمی ارتش بلاروس پیش از سفر هیأت روسی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع بلاروس امروز (دوشنبه) اعلام کرد که اقداماتی را برای سنجش آمادگی رزمی نیروهای مسلح این کشور انجام داده است.

سنجش ناگهانی آمادگی رزمی ارتش بلاروس که به‌صورت از پیش اعلام نشده برگزار گردید، یک هفته قبل از سفر هیأت عالی روسیه به مینسک انجام شده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، در بیانیه وزارت دفاع بلاروس آمده است: «نیروهای مسلح،‌ فعالیت‌هایی را برای سنجش آمادگی رزمی، تحت نظارت الکساندر ولفوویچ دبیر شورای امنیت ملی به نیابت از الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور و فرمانده کل قوای بلاروس انجام دادند».

بر این اساس، اقدامات و فعالیت‌های مذکور که در تاریخ ۱۳ دسامبر برگزار گردید، دارای ماهیتی پیچیده بود و در آن نیروهای مسلح بلاروس تمریناتی از جمله پیشروی به سمت نقطه معین، انجام عملیات‌های مهندسی نظامی، سازماندهی امنیتی و دفاعی و ساخت پل روی رودخانه را انجام دادند.

این در حالی است که امروز هیأتی عالی‌رتبه از روسیه شامل «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور به بلاروس سفر رفت تا با مقامات این کشور مذاکرات امنیتی برگزار کنند.

به گفته کرملین، پوتین در دیدار با لوکاشنکو مسائل امنیتی را در اولویت قرار داده، درباره وضعیت کنونی جهان و پاسخ مشترک به چالش‌های نوظهور صحبت می‌کند. همچنین رؤسای جمهور روسیه و بلاروس درباره جزئیات اجرای برنامه‌های اتحادیه، همکاری‌های اقتصادی و حوزه انرژی رایزنی می‌کنند.

پیش از این، رئیس جمهور بلاروس با رد ادعاهای رسانه‌ای مبنی بر احتمال ورود ارتش این کشور به جنگ اوکراین، هشدار داده بود که حمله به بلاروس را با واکنشی که اروپا را بلرزاند پاسخ می‌دهند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول