اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کمک ۳ میلیون یوروئی اتحادیه اروپا برای دیجیتال شدن قرقیزستان

اتحادیه اروپا برای کمک به تحول دیجیتال در قرقیزستان، 3 میلیون یورو (حدود 270 میلیون صوم) به این کشور کمک کرد.

کمک  ۳ میلیون یوروئی اتحادیه اروپا برای دیجیتال شدن قرقیزستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا برای کمک به تحول دیجیتال در قرقیزستان، 3 میلیون یورو (حدود 270 میلیون صوم) به این کشور کمک کرد. 

این خبر را  نمایندگی اتحادیه اروپا در  قرقیزستان اعلام  داد.

این مبلغ به عنوان کمک هزینه تسهیل کار مرکز نوآوری صلاحیت‌های دیجیتال در پارک فناوری‌های برتر (های تک)، ارتقاء سامانه «ساناریپ آیمک/آیماگ دیجیتال» در تمام مناطق کشور برای ارائه خدمات الکترونیک به مردم، افزایش امنیت سایبری کشور، تضمین حفاظت از اطلاعات و داده‌های شخصی از طریق یک آژانس دولتی ویژه ایجاد شده برای حفاظت از داده‌های خصوصی زیر نظر دولت قرقیزستان، توسعه نرم افزار و نگهداری پایگاه داده در وزارتخانه‌های تابعه و ارتقای اقتصاد دیجیتالی در سراسر کشور اختصاص داده شده است.

«مرلین یوسفسون» سفیر اتحادیه اروپا در قرقیزستان گفت: تحول دیجیتال قابل دسترس برای همه، از جمله اینترنت پرسرعت، یکی از اولویت‌های کلیدی همکاری بین دولت قرقیزستان و اتحادیه اروپا است. تسهیل در این بخش نشان دهنده تعهد اتحادیه اروپا برای حمایت از توسعه این کشور است.

یاد آوری می‌شود که کمک مالی اتحادیه اروپا برای دیجیتالی شدن به قرقیزستان در ۲۲ نوامبر سال جاری پس از دیدار «آیبک مولدوگازیف» معاون وزیر امور خارجه و مدیر کل همکاری‌های بین المللی کمیسیون اروپا و «پیتریس اوستوبس» مطرح شده بود.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول