اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز اولین پردیس مستقل در کشور/ 2173 مقاله اساتید دانشگاه تبریز در اسکوپوس

مدیر پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز از پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز اولین پردیس مستقل در کشور خبر داد.

پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز اولین پردیس مستقل در کشور/ 2173 مقاله اساتید دانشگاه تبریز در اسکوپوس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی پورزیاد بعد از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران به‌مناسبت هفته‌ پژوهش با بیان اینکه در طول یک سال اخیر در اثر تخفیفات اعمال شده، تعداد شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه تبریز دو برابر شده است، گفت: ما در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تمامی مواد و محصولات تولید شده در پردیس علم و فناوری را در داخل دانشگاه استفاده می‌کنیم.

وی افزود: پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز اولین پردیس مستقل در کشور در حوزه‌ی علم و فناوری است و از لحاظ تقسیم بندی مراکز علم و فناوری، اولین مرحله شامل مرکز نوآوری است و مرکز رشد، پردیس علم و فناوری، پارک علم و فناوری، کارخانه‌ی فناوری، شهرک فناوری و پهنه‌ی فناوری در مراحل بعدی قرار دارند.

پورزیاد ادامه داد: متاسفانه به‌‌دلیل کمبود اطلاع رسانی، بسیاری از افراد نوآوری و فناوری را دو مقوله‌ی یکسان در نظر می‌گیرند در حالیکه این دو مبحث کاملا از هم جدا است.

*چاپ 20 عنوان کتاب در انتشارات دانشگاه تبریز در یک سال اخیر

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تبریز نیز در این نشست خبری با بیان اینکه در یک سال اخیر 20 عنوان کتاب در انتشارات دانشگاه تبریز به چاپ رسیده است، اظهار کرد: دانشگاه تبریز در راستای تبیین نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در منطقه، کتاب‌های جریان سازی را نیز به چاپ رسانده است که از جمله می‌توان به دو عنوان کتاب در حوزه‌ی قفقاز اشاره کرد.

 رسول زوارقی در خصوص مشکلات مربوط به درج نام اساتید در مقالات دانشجویان نیز گفت: ما برای حل این مشکلات ضوابطی را تعیین کرده‌ایم که در کارگروهی به ریاست دکتر نصراله زاده رئیس دانشگاه و دبیری دکتر شیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بررسی می‌شود. البته با توجه به اینکه سیاست ما در این حوزه تمرکز بر شفاف سازی است، فرایندهایی را تعریف کرده‌ایم که براساس این فرایندها حد و حدود استاد و دانشجو مشخص شده است و به ندرت شاهد به‌وجود آمدن مشکل بین اساتید و دانشجویان هستیم.

وی در خصوص تمهیدات دانشگاه برای جلوگیری از نوشتن پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی با موضوعات تکراری تاکید کرد: تمامی پایان نامه‌ها و رساله‌ها در سامانه‌های مرتبط بررسی و همانند یابی شده و در صورتی که میزان مشابهت بیش از حد معمول باشد، به هیچ عنوان اجازه‌ی دفاع داده نمی‌شود.

*افزایش 100 درصدی هزینه‌کرد اعتبارات در امور پژوهشی دانشگاه

مدیر امور پژوهشی دانشگاه تبریز نیز طی سخنانی گفت: 2 هزار و 173 مقاله در اسکوپوس و 1 هزار و 680 مقاله در ووس به چاپ رسیده است. همچنین 721 مقاله در همایش‌های بین المللی داخل و خارج کشور ارائه شده است.

ابوالفضل مجنونی ادامه داد: تعداد مقالات منتشر شده در مجلات Q1 (JCR)، 518 مقاله و همچنین 327 مقاله نیز در مجلات Q2 (JCR)، به چاپ رسیده است. افزایش قابل توجه گرانت اساتید و افزایش 100 درصدی هزینه کرد اعتبارات این بخش، از اقدامات دیگر این مدیریت است که از زمان روی کار آمدن مدیریت جدید دانشگاه انجام شده است.

 

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول