اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

طرح پهنه‌بندی حریم شهر و حفظ کاربری اراضی کشاورزی اجرا شود

معاون دادستان همدان بر ضرورت تدوین طرح پهنه‌بندی حریم شهر و طرح حفظ کاربری اراضی کشاورزی تأکید کرد و گفت: با گذشت نزدیک به ۶ سال، هنوز این طرح در همدان اجرایی نشده و بر زمین مانده است.

طرح پهنه‌بندی حریم شهر و حفظ کاربری اراضی کشاورزی اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدهادی مصطفوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران سال ۱۳۹۵ تدوین نقشه پهنه‌بندی حریم شهر و ضوابط آن را تصویب و ابلاغ کرد، اما با گذشت نزدیک به ۶ سال، هنوز این طرح در همدان اجرایی نشده و بر زمین مانده است.

وی با اشاره به ضرورت تهیه و تدوین طرح جامع شهرسازی و کاربری زمین های زارعی به منظور کنترل ساخت و سازها و حفظ فضای سبز و پهنه‌های زمین های کشاورزی و باغی، گفت: این مصوبه برای جلوگیری از دخل و تصرف غیرقانونی و ممانعت از تخریب اراضی زراعی، جنگلی و منابع طبیعی ذیل سند پهنه بندی حریم شهر در طرح های توسعه و عمران از طریق ادارات راه و شهرسازی و شهرداری‌ها در پنج بخش پهنه حفاظت، پهنه کشاورزی، پهنه مراتع، پهنه طبیعی و پهنه سطوح آبی به تصویب رسید.

معاون دادستان همدان با بیان اینکه اراضی کشاورزی در یک تقسیم‌بندی کلی به اراضی دیمی و آبی و اراضی کشاورزی و باغی تقسیم می شوند، افزود: درباره این اراضی هم ضروری است که بر اساس الگوی کشت برای مدیریت محصولات کشاورزی تولیدی در استان و با هدف محصولات کم آب بر، تدابیر لازم در تبدیل اراضی کشاورزی به باغی یا بالعکس اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه همچنان ضابطه مشخصی برای پهنه‌های اراضی کشاورزی وجود ندارد تأکید کرد: راه و شهرسازی و شهرداری برای پهنه حریم شهر و جهاد کشاورزی برای اراضی زراعی طرح جامع کاربری اراضی کشاورزی را بر اساس نوع اراضی از جمله دیم یا آبی کشاورزی یا باغی را مورد مطالعه قرار دهد مناطق فاقد قابلیت تغییر کاربری را معرفی و اراضی واجد شرایط را مشخص کند تا مالکین با رویه واحدی مواجه باشند.

مصطفوی بیان کرد: مطابق با این طرح صدور هر گونه پروانه ساخت و ساز، تغییر کاربری و مواردی از این قبیل باید بر اساس ضوابط آن انجام گیرد.

پایان پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول