اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

کمر عشایر زیر فشار تعرفه‌ آب بها است

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر با اشاره به بالا بودن هزینه آب بهای عشایر، خواستار تامین آب مناسب برای عشایر استان شد.

کمر عشایر زیر فشار تعرفه‌  آب بها است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالمحمد امینی زاده مدیرکل امور عشایر استان بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به اینکه قوت غالب عشایر نان است لذا سهمیه ۱۲ کیلوگرم آرد به هر نفر در ماه برای عشایر کافی نیست، اظهار داشت: بالا بودن هزینه آب بهای دریافتی از سوی شرکت آب و فاضلاب از دامداران عشایر از عمده مشکلات جامعه عشایری استان است.

وی افزود: با توجه به نیاز هر دامدار به حداقل چهار سرویس آب در ماه، با احتساب هر سرویس ۴۰۵ هزار تومان، پرداخت یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان در یک ماه برای هزینه آب بها اصلاً در توان عشایر نیست.

این مقام مسئول اضافه داشت: نظر به قدیمی، فرسوده و ناکافی بودن ناوگان آبرسانی سیار برای تأمین آب آشامیدنی عشایر و دام آنها، برای حل اساسی مشکل بالا بودن آب بها، نیاز به ارائه راهکاری مناسب در قالب قانون است.

وی دیگر مشکلات دامداران عشایری را افزایش پنج تا ۶ برابری قیمت نهاده‌های دامی بعد از حذف ارز ترجیحی برشمرد و اعلام داشت: عشایر استان بوشهر ۴۵۰ هزار واحد دامی معادل ۴۵ درصد دام سبک استان را در اختیار دارند بنابراین عشایر توانایی تأمین نهاده دامی موردنیاز از بازار آزاد را ندارند.

امینی زاده جمعیت عشایر مستقر در مراتع استان را ۶ هزار و ۲۵۰ خانوار با ۳۱ هزار نفر جمعیت به صورت ساکن و کوچ رو اعلام کرد و افزود: عمده این عشایر در شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان ساکن هستند.

پایان خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول