اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

کره شمالی دو موشک بالستیک شلیک کرد

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی امروز یکشنبه دو موشک بالستیک را به سمت دریا در امتداد ساحل شرقی شبه‌جزیره کره شلیک کرده است.

کره شمالی دو موشک بالستیک شلیک کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش کره جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد که کره شمالی دو موشک بالستیک را به سمت دریا در امتداد ساحل شرقی شبه‌جزیره کره شلیک کرده است.

شبکه «سی ان بی سی» در این خصوص گزارش کرد، «توشیرو اینو» معاون وزیر دفاع ژاپن اعلام کرده است که کره شمالی موشک‌های بالستیکی را شلیک کرده است که ظاهراً‌ در خارج از منطقه منحصراً‌ اقتصادی ژاپن (EEZ) فرود آمده است.

وزارت دفاع ژاپن همچنین اعلام کرد که موشک‌ها در ارتفاع 550 کیلومتری پرواز کرده‌اند و برد 250 کیلومتری را پوشش داده‌اند.

اینو تصریح کرد که تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر بروز خسارت ناشی از شلیک موشک‌های بالستیک کره شمالی گزارش نشده است.

طبق این گزارش، آزمایش موشکی کره شمالی درست چند روز پس از آن انجام شده است که «پیونگ‌یانگ» یک موتور سوخت جامد با رانش بسیار بالا را آزمایش کرد که به گفته کارشناسان اجازه شلیک سریع‌تر و با تحرک بالاتر موشک‌های بالستیک کره شمالی را می‌دهد.

به گزارش رویترز، آزمایش این موتور روز پنجشنبه هفته گذشته تحت نظر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در مرکز پرتاب ماهواره‌ای «سوهائه» انجام شد.

بر اساس این گزارش،‌ کره شمالی در سال جاری میلادی، شمار بی‌سابقه ای از آزمایشات موشکی را انجام داده است که در این میان شامل آزمایش‌های موشک بالستیک بین‌قاره ای با قابلیت رسیدن به خاک آمریکا نیز می‌شده است.

در ماه نوامبر، کره شمالی یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای را آزمایش کرد که بنا به گفته مقام‌های ژاپن دارای برد کافی برای رسیدن به خاک آمریکا بوده است و ر 200 کیلومتری امتداد ژاپن فرود آمد.

ژاپن روز جمعه با طرحی 320 میلیارد دلاری از بزرگترین ساختار نظامی خود پس از جنگ جهانی دوم رونمایی کرد که با این طرح قادر به خرید موشک‌هایی است که با آن بتواند به چین حمله کند و برای یک درگیری آماده باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول