اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رکوردشکنی بی‌سابقه در مبادلات تجاری تاجیکستان و چین

مبادلات تجاری تاجیکستان و چین در 11 ماه سال جاری با افزایش 42.3 درصدی، برای اولین بار در تاریخ روابط دوجانبه به سطح یک میلیارد و 95 میلیون دلار رسید.

رکوردشکنی بی‌سابقه در مبادلات تجاری تاجیکستان و چین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نشست کمیته فرعی همکاری‌های تجاری و اقتصادی تاجیکستان و منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور چین در شهر دوشنبه برگزار شد.

این نشست تحت ریاست «ذوقی ذوقی‌زاده»، وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان و «سان هونگمه»، معاون منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور چین، برپا شد.

در جریان این نشست، جذب سرمایه‌گذاری‌های مستقیم، گسترش تجارت، از جمله توسعه صادرات کالا از تاجیکستان به سین کیانگ، افزایش حجم حمل و نقل از طریق گذرگاه مرزی «دوشنبه – کولمه» را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همچنین در این نشست مسائل جذب سرمایه‌گذاری‌های چینی برای احداث بزرگراه دوشنبه – کولمه، ایجاد شرکت‌های صنعتی مشترک به ویژه در مناطق آزاد اقتصادی تاجیکستان بررسی شدند.

دو طرف در این نشست، در مورد توسعه بیشتر روابط در زمینه‌ حمل و نقل و لجستیک، همکاری در زمینه اقتصاد سبز، انرژی و تجارت الکترونیک تبادل نظر صورت گرفت.

ذوقی‌زاده ضمن معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و صنعتی تاجیکستان خاطرنشان کرد که مبادله تجاری دوجانبه در 11 ماه سال جاری با افزایش 42.3 درصدی، برای اولین بار در تاریخ روابط دوجانبه به سطح یک میلیارد و 95 میلیون دلار رسید.

در همین راستا، عنوان شد که در حال حاضر جمهوری خلق چین دومین شریک تجاری بزرگ تاجیکستان است.

علاوه بر این، در جریان این رویداد، هیات‌های دو طرفین با هدف ایجاد شرکت‌های صنعتی از منطقه آزاد اقتصادی «دنغره»، در جنوب تاجیکستان بازدید کردند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول