اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حمایت سازمان ملل از اعلام سال 2025 به عنوان «سال حفاظت از یخچال‌های طبیعی»

مجمع عمومی سازمان ملل متحد از قطعنامه پیشنهادی تاجیکستان برای اعلام سال 2025 میلادی به عنوان سال حفاظت از یخچال‌های طبیعی، حمایت کرد.

حمایت سازمان ملل از اعلام سال 2025 به عنوان «سال حفاظت از یخچال‌های طبیعی»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قطعنامه پیشنهادی تاجیکستان برای اعلام سال 2025 میلادی به عنوان سال حفاظت از یخچال‌های طبیعی با رای مثبت 153 کشور مختلف جهان به تصویب رسید.

در این قطعنامه بر اهمیت یخچال‌ها به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر چرخه هیدرولوژیکی و تاثیر جدی ذوب سریع آنها بر آب و هوا، محیط زیست، سلامت انسان و توسعه پایدار، تاکید شده است.

رئیس جمهور تاجیکستان به این مناسبت به مردم کشورش تبریک گفت و اظهار داشت: بر اساس این مصوبه، سال 2025 میلادی به عنوان سال بین المللی حفاظت از یخچال‌های طبیعی اعلام شده است. از همان سال و پس از آن، 21 مارس همه ساله به عنوان روز جهانی یخچال‌های طبیعی تجلیل می‌شود.

بنابر سخنان رحمان، همچنین بر اساس این قطعنامه، سازمان ملل متحد با هماهنگی دبیرکل این سازمان، صندوق امانی برای حفاظت از یخچال‌های طبیعی ایجاد می‌کند و در سال 2025 میلادی در دوشنبه کنفرانس بین المللی سطح بالا در مورد حفاظت از یخچال‌های طبیعی، برگزار می‌شود.

وی ابراز اطمینان کرد که در چارچوب این کنفرانس، استراتژی، نقشه راه و سایر اسناد بین المللی برای اجرای فعالیت مشترک لازم با هدف رسیدگی به موضوعات جلوگیری از ذوب شدید یخچال‌ها، حفاظت و استفاده منطقی از آنها به عنوان اصلی ترین راهبرد منبع آب آشامیدنی در سطوح بین المللی و منطقه‌ای تدوین و تصویب خواهد شد.

رحمان در بخش دیگری، حمایت کامل جامعه جهانی از پنجمین ابتکار تاجیکستان را بیانگر افزایش بیشتر اعتبار این کشور در عرصه جهانی خواند و ابراز اطیمنان کرد که کشورش همچنان به عنوان مبتکر ترویج موضوعات جهانی مربوط به آب و اقلیم و همچنین سایر موضوعات در دستور کار بین المللی خواهد بود.

گفتنی است که 14 دسامبر مجمع عمومی سازمان ملل متحد به اتفاق آراء پنجمین ابتکار تاجیکستان در زمینه آب را به تصویب رساند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول