اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تفاهم مالکان، شرط بازآفرینی اراضی ۱۸ هکتاری دهنو است

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: بدون شک برای تعیین تکلیف مجموعه ۱۸ هکتاری دهنو باید اهالی محل و مالکان همکاری کنند تا بازآفرینی صورت بگیرد.

تفاهم مالکان، شرط بازآفرینی اراضی ۱۸ هکتاری دهنو است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، محمد‌صیرفی‌نژاد مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان در جمع اهالی مالکان اراضی ۱۸ هکتاری(بین‌النهرین) محله دهنو اظهار داشت: دو محله دهنو و ولدان در راستای رویکرد مدیریت شهری مبنی بر عدالت‌محوری، محرومیت‌زدایی، ارتقای کیفی و زیست‌پذیری محلات انتخاب شده و درخصوص آسفالت معابر، آزادسازی گلوگاه‌ها، بازسازی پارک‌ها و دیگر اقدامات عمرانی و خدماتی بودجه مناسبی در قالب محرومیت‌زدایی برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.

وی از شناسایی ۹ معضل اصلی محلات مختلف منطقه دو خبر داد و افزود: یکی از مشکلات محله دهنو، اراضی ۱۸ هکتاری و تعیین تکلیف آن است که به منظور بررسی ابعاد این موضوع، مسؤولان ارشد استانی از جمله معاون عمرانی استاندار نیز جهت یافتن راه‌حل این معضل از محل بازدید کرده است.

صیرفی‌نژاد با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی اجازه تغییر کاربری‌ زمین‌های کشاورزی این منطقه را نمی‌دهد، تصریح کرد: بدون شک برای تعیین تکلیف مجموعه ۱۸ هکتاری دهنو باید اهالی محل و مالکان همکاری کنند تا بازآفرینی صورت بگیرد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان یادآور شد: شهرداری همه مالکان خرد و کلان این مجموعه ۱۸ هکتاری را شناسایی کرده و در این راستا ممیزی و لکه‌گذاری املاک مشخص شده است.

وی با اعلام اینکه شهرداری یک نقشه اجرایی نیز برای این مجموعه در نظر گرفته که انتفاع مالکان و ضابطه‌های شهرداری را داشته باشد، اظهار کرد: بسیاری از زمین‌های این مجموعه قبلاً زمین کشاورزی بوده اما اکنون مناسب کشاورزی نیست و باید مجوز شورای عالی کمیسیون ماده ۵ را برای تغییر دریافت کند.

صیرفی‌نژاد در پایان خطاب به مالکان این مجموعه گفت: پیشنهاد می‌دهم که با برگزاری یک نشست عمومی در جریان طرح پیشنهادی شهرداری قرار بگیرید تا در صورت موافقت ضمن اخذ مجوزهای قانونی، شهرداری وارد فاز اجرایی شود.

پایان پیام/۶۳۱۲۵/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول