اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۳۰ کانون گرد و غبار در خراسان رضوی فعال است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۳۰ کانون گرد و غبار در خراسان رضوی فعال است که در کنار این کانون‌ها شاهد فعالیت کانون سرخس به عنوان بحرانی‌ترین کانون گرد و غبار استان هستیم.

۳۰ کانون گرد و غبار در خراسان رضوی فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،  مهدی اله پور اظهار کرد: هم اکنون ۳۰ کانون گرد و غبار در خراسان رضوی فعال است که در کنار این کانون‌ها شاهد فعالیت کانون سرخس به عنوان بحرانی‌ترین کانون گرد و غبار استان هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: کانون‌های داخلی گرد و غبار در سرخس به طور عمده مراتع تخریب شده ناشی از چرای بی رویه دام و زمین‌های دیم است که به علت کم بودن بارندگی در منطقه، بدون پوشش گیاهی و مستعد تولید گرد و غبار است.

وی با اشاره به ورود بخش دولتی و نیز خصوصی برای مدیریت گرد و غبار در شهرستان سرخس، گفت: خوشبختانه فروردین امسال در سفر رییس جمهوری به خراسان رضوی یک مصوبه مشترک در حوزه گرد و غبار میان محیط زیست و منابع طبیعی استان برای سامان دهی به وضع گرد و غبار در شهرستان سرخس امضا شد که در این بخش اتفاقات خوبی در حال روی دادن است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مساله گرد و غبار از چالش‌های مهم خراسان رضوی است که پیامد بی توجهی به خاک و اهمیت آن است.

اله پور افزود: عمده کانون‌های گرد و غبار با شدت کم و متوسط استان در شهرستان‌های سرخس، نیشابور، سبزوار، داورزن، بردسکن، خلیل آباد، کاشمر، مه ولات، تربت حیدریه، رشتخوار، بجستان، گناباد، خواف، تایباد و تربت جام پراکنده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول