اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تونس و دموکراسیِ کنترل‌شده «سعید»

«قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس و از متحدان آفریقایی عربستان سعی دارد تا با برگزاری انتخابات نمایشی، پارلمان حاصل از آن را همچنان بی‌قدرت و در حاشیه نگه دارد.

تونس و دموکراسیِ کنترل‌شده «سعید»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مجموع اقدامات و مواضع «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس باعث شده تا رسانه‌ها و فعالان سیاسی جهان عرب، برگزاری اولین انتخابات پارلمانی بعد از تغییر قانون اساسی در این کشور را نمایشی توصیف کنند.

پایگاه خبری-تحلیلی «عربی۲۱» در این باره نوشت که رئیس‌جمهور تونس از سال ۲۰۱۸ تاکنون سعی کرده تا قدرت را به طور انحصاری  در اختیار خود قرار دهد و پارلمان را به یک شورای بی‌قدرت تبدیل کند.

سعید تاکنون نیز با حمایت متحدان عربی‌اش از جمله عربستان سعودی توانسه در مقابل موج فشارهای ملی و اعتراضات مردمی تاب بیاورد؛ حالا هم با کمک رسانه‌های جریان مسلط در جهان عرب تلاش می‌کند تا چهره خود را به عنوان یک سیاستمدار دموکرات نشان دهد.

امروز وبگاه شبکه سعودی «العربیه» گزارش داد که قیس سعید خطاب به مردم گفته است: «همه رای دهید. انتخابات پارلمانی امروز فرصتی تاریخی برای تغییر است و نباید از دست برود».

اما در مقابل برخی کاربران و رسانه‌های عربی-آفریقایی در حال انتشار اخبار و گزارش‌ها و تصاویری هستند که نشان می‌دهد او نه تنها این چهره ادعایی نیست، بلکه سعی دارد تا انتخابات نمایشی را برای ساکت کردن مردم کنترل کند.

در حالی که رادیو «Mosaique FM» تونس گزارش داده بود که شعب رای‌گیری از صبح آغاز به کار کرده و روند انتخاب تا ساعت 6 عصر امروز به وقت محلی برای شهروندان تونسی ادامه خواهد داشت، هم اکنون که به ساعات پایانی این انتخابات نزدیک می‌شویم، رسانه ها از پایین بودن میزان مشارکت تونسی‌ها خبر می‌دهند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول