اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کاهش بیش از ۱۲ درصدی ازدواج در کردستان/ آمار طلاق امسال ۱۷ درصد افزایش داشته است

مدیرکل ثبت احوال کردستان از ثبت هشت هزار و ۴۰۷ واقعه ازدواج در هشت ماهه امسال با کاهش ۱۲.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد.

کاهش بیش از ۱۲ درصدی ازدواج در کردستان/ آمار طلاق امسال ۱۷ درصد افزایش داشته است

علی جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به اینکه از ابتدا تا پایان آبان سال جاری تعداد سه هزار و ۲۷۱ واقعه طلاق در استان کردستان به ثبت رسیده است افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱،۱ درصد کاهش داشته است. 

مدیرکل ثبت احوال کردستان نرخ خام طلاق استان را در هشت ماه سال جاری سه در هزار ذکر کرد و گفت: بیشترین آمار طلاق مربوط به کامیاران و کمترین آمار طلاق در استان مربوط به سروآباد است. 

به گفته وی، ۴۴ درصد طلاق‌های ثبت شده مربوط به پنج سال اول زندگی است. 

جوکار با اشاره به آمار طلاق سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: در هشت ماه سال گذشته تعداد پنج هزار و ۱۹ واقعه طلاق به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است. 

وی توزیع سنی طلاق مردان را در این مدت ۳۰ـ۳۴ سال و توزیع سنی زنان را ۲۵ـ۲۹ سال عنوان کرد. 

وی در ادامه آمار ثبت شده ازدواج را در هشت ماه سال جاری هشت هزار و ۴۰۷ واقعه اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲،۸ درصد کاهش داشته است. 

جوکار بیشترین نرخ خام ازدواج ثبت شده استان را مربوط به شهرستان کامیاران و کمترین نرخ خام ازدواج را مربوط به بیجار دانست. 

وی بیشترین گروه سنی ازدواج مردان را مربوط به گروه سنی ۲۵_۲۹ سال و بیشترین گروه سنی ازدواج زنان را مربوط به رده سنی ۲۰_۲۴ سال ذکر کرد. 

به گفته وی میانگین سن ازدواج بار اول زنان را در بانه ۲۲،۳۷ سال و در سنندج در رده سنی ۲۵ سال بوده است. 

وی با اشاره به اینکه روند طلاق از سال ۹۵ _۱۴۰۰ افزایش داشته گفت: تنها در سال‌های ۹۷و ۹۸ منحنی طلاق در استان روند کاهشی داشته است. 

وی آمار ازدواج را در کشور در هشت ماه امسال ۳۴۸ هزار و ۵۵۹ واقعه ذکر کرد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰،۸ درصد کاهش داشته است.
انتهای پیام/2330/85

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول