اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هزاران بلژیکی در اعتراض به گرانی به خیابان آمدند+فیلم

حدود 17 هزار نفر در بروکسل پایتخت بلژیک در اعتراض به تورم و افزایش بهای انرژی به خیابان آمدند.

هزاران بلژیکی در اعتراض به گرانی به خیابان آمدند+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزارن نفر در بلژیک روز جمعه در اعتراض به افزایش هزینه‌های معیشتی به خیابان‌های بروکسل آمدند.

بنابر گزارش امروز (شنبه) «یورنیوز»، پلیس بروکسل اعلام کرد که حدود ۱۷ هزار نفر در اعتراضی که چند اتحادیه کارگری آن را بر پا کردند، مشارکت نمودند. به گفته پلیس بلژیک، این افراد که کارمندان بخش دولتی بلژیک بودند، با افزایش تورم در سراسر اروپا، خواستار بهبود دستمزد و شرایط کاریشان شدند.

براساس گزارش یورو نیوز، برخی از معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «از حقوق و مستمری حمایت شود.»

این وبگاه در ادامه اشاره کرد که به دنبال جنگ اوکراین، بهای گاز و برق در اروپا افزایش یافته به‌نحوی که میانگین تورم در بلژیک در ماه نوامبر به ۱۰.۶۳ درصد رسیده است.

یکی از معترضان گفت: «آدم به خاطر بچه‌هایش به خانه‌اش می‌آید و می‌خواهد خانه‌اش گرم باشد و نباید مجبور شود که برای استفاده از انرژی حساب و کتاب کند.»

به‌رغم آنکه این اعتراضات پایان یافته، اما فرودگاه بروکسل اعلام کرد که به دنبال این اعتراضات پروازها لغو شد و پلیس نیز خبر داد که جاده‌ها در پی حضور گسترده مردم در خیابان بسته شده بود.

 

 

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول