اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب‌الله لبنان: می‌خواهیم در تکالیف ملی، شریک باشیم نه حزب پیشتاز

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان تاکید کرد که این حزب نمی‌خواهد در قدرت سیاسی پیشتاز باشد، بلکه هدف آن برخورداری از تکالیف و حقوق ملی به مساوات دیگران و حمایت از دولت بیروت در بخش خدمات عمومی است.

حزب‌الله لبنان: می‌خواهیم در تکالیف ملی، شریک باشیم نه حزب پیشتاز

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان تایید کرد کشور لبنان متعلق به همه مردم است و این جنبش با مشارکت در بخش خدمات عمومی حمایتش از دولت بیروت را نشان داده است.

روزنامه «الاخبار» لبنان گزارشی از محتوای صحبت‌های سیدحسن نصرالله را به عنوان بخشی از دیدار طولانی با تیم فعالیت‌های دولتی در حزب‌الله منتشر و در آن بر سه نکته اصلی، صریح و قاطع درباره حمایت جنبش حزب الله از روندهای خدمت‌رسانی دولت و تشکیل آن تاکید کرد.

اول اینکه لبنان در شکل، محیط جغرافیایی و کثرت‌گرایی کنونی‌اش، وطن نهایی همه مردم ما است. ما نمی‌خواهیم حزب پیشتاز یا فرقه پیشرو باشیم؛ بلکه می‌خواهیم شریک کامل و یکپارچه در حقوق و تکالیف باشیم، نه بیشتر و نه کمتر.

دوم اینکه حزب‌الله از همکاری و هماهنگی با حزب جنبش آزاد میهنی خارج نخواهد شد؛ مگر اینکه جنبش چنین بخواهد.

سیدحسن نصرالله افزود: ثالثاً هر آنچه که شایعه شده بود آخرین جلسه هیات وزیران پیامی سیاسی، یا سیلی به طرفی بوده صحت ندارد؛ موضع من همان چیزی است که در پیشگاه خداوند می‌گویم. 

رهبر حزب‌الله خاطرنشان کرد که این جریان سیاسی در زمینه‌هایی مثل بخش‌های بیمارستانی، کمک به بیماران خاص، بخش مخابرات و خدمات اینترنتی با نهادهای دولتی در هماهنگی بوده و بسیاری از مشکلات مردم را حل کرده است.

در حالی که طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر اینکه آخرین جلسه لبنان با فعالان دولتی یک پیام سیاسی یا سیلی به کسی بوده، منتشر شده بود. سیدحسن نصرالله ضمن رد این شایعات تصریح می‌کند که حزب‌الله حتی با «جبران باسیل»، که از تشکیل جلسه دولت استقبال نکرده بود تماس گرفته تا مواضع یکسان شود.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول