اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تعلیق حساب پنج روزنامه‌نگار که اطلاعات ماسک را منتشر کرده بودند

حساب کاربری پنج روزنامه‌نگار در توئیتر به دلیل افشای محل سکونت ایلان ماسک، تعلیق شد.

تعلیق حساب پنج روزنامه‌نگار که اطلاعات ماسک را منتشر کرده بودند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، تعلیق پنج روزنامه‌نگار در توئیتر به دلیل ادعای افشای محل سکونت واقعی ایلان ماسک با واکنش سریع مقامات دولتی، گروه‌های مدافع و سازمان‌های روزنامه‌نگاری مواجه شد.

مقامات فرانسه، آلمان، انگلیس و اتحادیه اروپا این اقدام را محکوم کردند و گفتند که این پلتفرم آزادی مطبوعات را به خطر می اندازد.

این تعلیق که بدون هشدار قبلی اواخر روز پنجشنبه اتفاق افتاد، در حالی صورت گرفت که ماسک روزنامه‌ نگاران را متهم کرد که با افشای اطلاعات خصوصی درباره محل سکونتش، خانواده‌ اش را به خطر انداخته‌اند.

این اقدام ناشی از اختلاف نظر بر سر حساب توئیتری به نام ElonJet بود که هواپیمای خصوصی ماسک را با استفاده از اطلاعات در دسترس عموم، ردیابی می کرد. علیرغم توئیت قبلی ماسک که گفته بود این حساب کاربری را به نام آزادی بیان تعلیق نمی کند، روز چهارشنبه، توئیتر این حساب کاربری و سایر افراد را که جت های خصوصی را ردیابی می کردند، تعلیق کرد.

اندکی پس از آن، توئیتر سیاست حفظ حریم خصوصی خود را تغییر داد تا اشتراک‌گذاری اطلاعات موقعیت مکانی زنده را ممنوع کند. پس از این اقدام، چندین روزنامه نگار، از جمله خبرنگاران نیویورک تایمز، واشنگتن پست، سی‌ان‌ان و اینترسپت بدون اطلاع قبلی تعلیق شدند.

الا اروین، رئیس امنیت و اطمینان توئیتر گفت که این پلتفرم هر حسابی که خط‌ مشی‌های حفظ حریم خصوصی را نقض کند و سایر کاربران را در معرض خطر قرار دهد، تعلیق می‌کند اما از توضیح بیشتر درباره تصمیمات فردی خودداری کرد.

در پی این اقدام، رولاند لسکور، وزیر صنعت فرانسه، روز جمعه در توئیتی اعلام کرد که به دنبال تعلیق خبرنگاران توسط ماسک، فعالیت خود در توئیتر را متوقف خواهد کرد. ملیسا فلمینگ، رئیس ارتباطات سازمان ملل متحد نیز در توئیتی نوشت که از این اقدام عمیقا آشفته است و آزادی رسانه‌ها یک اسباب بازی نیست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول