اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مازوت‌سوزی را برای سلامت مردم تبریز متوقف کنید!/ ضرورت ورود نمایندگان تبریز به بحث مازوت‌سوزی

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: صنایع آلاینده شهری همچون پتروشیمی و پالایشگاه تبریز باید علاوه بر پرداخت عوارض آلایندگی اقدام به اصلاح و حذف آلایندگی از طریق تعویض فیلترهای سوخت خود کنند.

مازوت‌سوزی را برای سلامت مردم تبریز متوقف کنید!/ ضرورت ورود نمایندگان تبریز به بحث مازوت‌سوزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یاسین بجانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برخلاف برخی ادعاها عمده دلیل آلودگی هوای تبریز سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی تبریز است که متأسفانه علی‌رغم قول و قرار قبلی مبنی بر اصلاح فرایند تامین سوخت این مرکز و تعویض فیلترهای سوخت، هنوز از مازوت استفاده می‌کنند. 

وی افزود: استفاده از مازوت به عنوان تنها سوخت نیروگاه حرارتی موجب افزایش  آلودگی هوای تبریز شده و شهروندان را در معرض انواع بیماری‌های تنفسی و ریوی قرار می‌دهد.  

بجانی با اشاره به آلایندگی‌های موجود در صنایعی چون پتروشیمی و پالایشگاه نیز اعلام کرد: فعالیت صنایع بزرگ استان بخشی از آلودگی هوای تبریز را سبب شده  و امید می‌رود در کنار پرداخت عوارض چند صد میلیارد تومانی آلایندگی، اقدام به اصلاح و حذف آلایندگی در صنایع وابسته خود کنند.  

وی اضافه کرد: در حوزه نوسازی اتوبوس‌های شهری و خرید معوض اتوبوس‌های دربستی پتروشیمی و پالایشگاه تبریز شاهد همکاری و تعامل خوبی از سوی این دو نهاد بودیم و امیدوارم این تعامل و همکاری در حوزه آلایندگی و عوارض آن نیز ادامه داشته باشد.  

دبیر شورای اسلامی شهر در مورد ضرورت ورود نمایندگان تبریز  در مجلس شورای اسلامی به بحث مازوت‌سوزی و افزایش سهمیه گاز استان نیز گفت: نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی باید از کانال‌ مجلس و دولت، وزارت نیرو را تحت فشار قرار دهند تا سهمیه گاز استان برای استفاده در نیروگاه حرارتی افزایش یابد.  

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری و تعامل بین‌بخشی آلودگی هوای تبریز کاهش یافته و  سلامت شهروندان به عنوان اولویت مدیریت شهری تامین شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول