اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تردد روزانه ۸۵۰ هزار دستگاه خودرو در سطح شهر تبریز/ تردد 11 هزار تاکسی فرسوده

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: سهم خودروهای شخصی در آلودگی هوا در کنار دیگر آلاینده‌ها قابل تامل است اما تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی در مقایسه با کل خودروهای در حال تردد سهم ناچیزی است.

تردد روزانه ۸۵۰ هزار دستگاه خودرو در سطح شهر تبریز/ تردد 11 هزار تاکسی فرسوده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یعقوب وحیدکیا در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص آلودگی هوا و سهم شهرداری در این آلایندگی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار روزانه بطور میانگین ۸۵۰ هزار دستگاه خودرو در حال تردد است که از این تعداد ۱۱ هزار دستگاه تاکسی و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس سهم ناوگان حمل و نقل عمومی و مربوط به شهرداری است. بقیه خودروها، خودروهای سواری، سنگین و نیمه سنگین است که روزانه در شهر تبریز تردد می کنند.

وحیدکیا افزود: از ۱۱ هزار تاکسی فعال بر اساس ضوابط ابلاغی دولت ۵۰ درصد عمر بالای ۱۰ سال دارند که فرسوده محسوب می شوند. به همین منظور تسهیلاتی از سوی شهرداری و شورا تصویب شده است.

وی افزود: علاوه بر ۵۰۰ دستگاه اتوبوسی که اکنون فعال است پیگیر تامین راننده خودروهای تازه خریداری شده و همچنین بازسازی ۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر هستیم. هر چند که عمر ناوگان اتوبوسرانی نیز نزدیک به ۸ تا ۱۰ سال است و تلاش داریم در ماههای آتی ۳۰۰ دستگاه دیگر به این ناوگان اضافه کنیم.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز، برنامه ما برای سال جاری و سال آتی افزودن ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان، کاهش عمر ناوگان و ارتقاء کیفیت خدمات است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول