اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

زنان خراسان جنوبی الگوهای منحصر به فرد خانوادگی و اجتماعی ارائه دادند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان خراسان جنوبی الگوهای منحصر به فرد خانوادگی و اجتماعی ارائه دادند، گفت: اگر جایی احساس شود با صادرنشدن مجوز یا اعطا نشدن وام اشتغال، زمینه درآمد بانوان مغفول مانده است، به سرعت وارد عمل خواهیم شد.

زنان خراسان جنوبی الگوهای منحصر به فرد خانوادگی و اجتماعی ارائه دادند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، در دیدار بانوان فعال حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان خراسان جنوبی با انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به نیازهای ویژه این قشر پرداخته شد.

در این نشست مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی گفت: ولایتمداری مردم خراسان جنوبی اثبات شده است؛ این مردم همیشه پیشقدم رویدادهای مهم انقلاب بودند و با افتخار اولین استان در آرای انتخاب آقای رئیسی بودند.

فرشته اسدزاده با بیان اینکه اعطای وام و تسهیلات باعنوان کارگشایی از جمله نیازهای ضروری مردم خراسان جنوبی است، افزود: وام‌هایی که با ضمانت صندوق ملی برای بانوان سرپرست خانوار اعطا شد، بسیار کارگشا بود؛ ادامه همین روند و اختصاص وام ویژه رفع نیازهای ضروری خانواده‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات بانوان استان را حل کند و امیدواریم به زودی آمار چشمگیری از حمایت و توانمندسازی بانوان استان ارائه کنیم. 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز در این نشست، گفت: استان خراسان جنوبی بانوان فعال، پیگیر و باپشتکاری دارد که سبب وجه تمایز این استان در بین سایر استان‌های کشور شده است.

انسیه خزعلی با اشاره به درخواست‌های مکرر بانوان استان خراسان جنوبی، افزود: اگرچه نیازمندی‌هایی که از سوی بانوان استان مطرح می‌شود ضروری است اما درنظر بگیرید همین حجم درخواست از سایر شهرهای استان خراسان جنوبی و استان‌های دیگر کشور واقعا نیاز به اعتبار زیادی دارد که باید اولویت‌بندی شود.

وی اظهار کرد: زنان خراسان جنوبی توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف خانوادگی و اجتماعی الگوهای منحصر به فردی را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه متأسفانه با تورم و شرایط اقتصادی بدی که دنیا را دربرگرفته است مردم در زمینه اقتصاد آسیب دیده‌اند و انتظار پیشبرد سریع پروژه‌ها و حل یک شبِ مشکلات واقعا منطقی نیست برهمین اساس اولویت رئیس جمهور تکمیل پروژه‌هایی است که حداقل 50 درصد پیشرفت داشته‌اند و دستور داده است از شروع پروژه‌های جدید خودداری شود.

خزعلی با تأکید براینکه دولت سیزدهم رنج فشار اقتصادی را پذیرفت اما اقتصاد را با حذف ارز ترجیحی و عدم چاپ پول به ریل اصلی خود بازگرداند، ادامه داد: دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن اولویت برداشتن موانع از مسیر اشتغال را دستور کار خود قرار داد؛ اگر جایی احساس شود با صادرنشدن مجوزی یا اعطا نشدن وام اشتغال، زمینه درآمد بانوان مغفول مانده است، به سرعت وارد عمل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه بیشترین موارد درخواستی بانوان استان خراسان جنوبی مربوط به نبودن نیروی انسانی و تجهیزات درمانی و تشخیصی مانند پزشک جراح ویژه بانوان، دستگاه ماموگرافی و نظایر این بوده است، تصریح کرد: تأمین مراکز ویژه ورزش بانوان، پارک بانوان، آموزش‌های مهارت افزایی و ارائه آموزش‌ها با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین مواردی است که در این سفر مطرح شده است و پیگیر خواهم بود.
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول