اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

گزارش روز سوم سینما حقیقت/ کیفیت آثار ایرانی در بخش بین‌الملل خودنمایی می‌کند

روز سوم سینما حقیقت به دیدن آثار بخش بین‌الملل جشنواره نشستم؛ جایی که در آن کیفیت آثار ایرانی خودنمایی می‌کند.

گزارش روز سوم سینما حقیقت/ کیفیت آثار ایرانی در بخش بین‌الملل خودنمایی می‌کند

خبرگزاری فارس-گروه سینما: سومین روز از شانزدهمین دوره جشنواره فیلم سینما حقیقت برگزار شد، جشنواره‌ای که از روز اول پویایی خاصی را به ارمغان آورده و محفل خوبی را برای سینما دوستان و البته اهالی مستندسازان فراهم آورده است.

بین سالن‎‌های پردیس ملت راه می‌رفتم و با برخی مخاطبان صحبت می‌کردم، حرف از آمدن وزیر ارشاد میان اکثر افراد حاضر در جشنواره پیچیده بود.

سالن شماره 2 پردیس ملت در حال اکران مستند «اپی بین مرگ و زندگی» بود، عده‎‌ای مقابل سالن نمایش در رابطه با مستند قبلی صحبت می‌کردند، نزدیکشان شدم، «پیله ابریشم» کار قبلی اکران شده بود و آن طور که پیدا بود جذابیتش تا دقایقی بعد از اتمام اکران ادامه پیدا کرده بود.

تصمیم گرفتم امروز بخش بین الملل جشنواره را ببینم، «اسپانک» را قبلا و در پلتفرم آنلاین جشنواره دیده بودم، تصمیم گرفتم به مقایسه‌ای درونی میان آثار ایرانی و خارجی بخش بین‌الملل داشته باشم، اولین اثر از بخش بین المللی را دیدم؛ دیروز، امروز، فردا نام اثری بود که در سالن شماره 9 پردیس ملت و در بخش آثار کوتاه بین‌المللی در حال اکران بود.

اولین نکته در نظرم تدوین خوب اثری بود که از سینمای مستند ایران دیدم، کیفیت آثار ایرانی در کلاس جهانی قابل بررسی و البته سربلند است.

بعد از دیدن مستند به صحن جشنواره رفتم، چیزی تا آمدن وزیر نمانده بود، خبرنگاران منتظر بودند، محمد خزاعی اول به جشنواره رسید، وزیر ارشاد بعد از مدتی وارد صحن جشنواره شد و به بازدید از شانزدهیمن دوره سینما حقیقت پرداخت.

 

یکی از مستند سازان در رابطه با رسیدگی و حمایت از مستندسازان یکی از شهرستان ها با وزیر ارشاد صحبت کرد و البته وزیر که پیش از این هم در رابطه با اهمیت وزارت ارشاد به شهرستان ها صحبت کرده بود قول پیگیری داد.

وزیر بعد از بازدید از بخش‌های مختلف جشنواره و البته حضور در جمع خبرنگاران به دیدن یکی از آثار حاضر در شانزدهیمن جشنواره سینما حقیقت پرداخت.

در حاشیه دیگر بخش‌های جشنوراه سینما حقیقت فیلم‌سازان آثار مختلف به بحث و تبادل نظر با یکدیگر می‌پرداختند، فراخوان جشنواره فیلم صد که رد حال توزیع در سینما ملت بود، موضوع بحث تعدادی از این فیلم‌سازان بود.

 

در جشنواره‌های اخیر در سینما ملت فودکورت مجموعه نقش مهمی پیدا کرده و تبدیل به محلی مهم برای تبادل نظر شده است.

به این محل رفتم و حضور محسن یزدی رئیس شبکه مستند و البته گفت‌وگو و تبادل نظر او با مستندسازان توجهم را جلب کرد، اتفاقی که در سالن 9 با سلیم غفوری از معاونین سازمان صدا و سیما نیز رخ داه بود؛ اتفاقی که می‌تواند تحول حوزه مستندسازی ایران را به صدا و سیما نیز منتقل کند.

پایان پیام/ ت 54

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول