اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تخصیص 11 میلیارد ریال برای توسعه گردشگری گرداب بن

فرماندار شهرستان بن گفت: مبلغ 11 میلیارد ریال جهت توسعه و زیرساخت مجتمع تفریحی و رفاهی گرداب بن تخصیص داده شد.

تخصیص 11 میلیارد ریال برای توسعه گردشگری گرداب بن

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد امروز جلسه بررسی مسائل و ارائه راهکار به ‌منظور رفع موانع توسعه گردشگری و حفظ میراث شهرستان بن با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد. 

رضا علی‌بیگی منشأ نگرانی‌ها و ناامیدی‌های مردم را عملکرد مسئولان، توطئه و دروغ‌پردازی‌های دشمن دانست و گفت: امید به آینده از الزامات جامعه است و فراهم‌کردن شرایط تحقق آن از وظایف ما مسئولان است.

فرماندار شهرستان بن افزود: با ادامه روند کار و تکمیل پروژه‌های شهرک گردشگری شیدا از هدر رفت هزینه‌های بیت‌المال که مبالغ زیادی نیز برای آن هزینه شده است جلوگیری می‌شود.

وی با یادآور شدن اینکه بروکراسی اداری عاملی برای عقب افتادن و یأس در عملکرد سرمایه‌گذاران است، خاطرنشان کرد: نگاه ما باید حل مشکل و راهگشایی از گره مردم و سرمایه‌گذاران باشد.

علی‌بیگی اعلام کرد: مبلغ 11 میلیارد ریال جهت توسعه و زیرساخت مجتمع تفریحی و رفاهی گرداب بن تخصیص داده شد.

وی به فرهنگ بومی و غنی شهرستان اشاره داشت و گفت: موزه مردم‌شناسی در ورودی مجتمع تفریحی گرداب بن جانمایی شده است که پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزات کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اعلام اینکه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فعال می‌شود، تأکید کرد: مدیر باید خلاق باشد و با ارایه راهکار موانع و مشکلات موجود را در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه برطرف کند.

علی‌بیگی بیان داشت: شهرک توریستی و گردشگری شیدا از پروژه‌ها و طرح‌هایی است که از سال ۸۶ کلنگ‌زنی و نیمه‌ تمام رها شده است.

وی در ادامه به طبیعت و پتانسیل‌های بالقوه شهرستان اشاره کرد و افزود: باید طرح مطالعاتی برای مناطق گردشگری چهل دختران شهر وردنجان و روستای بارده به ویژه قلعه و بافت و نمای قدیمی سنگی روستا تهیه شود.

فرماندار بن  با تاکید بر ساماندهی پیست‌های بارده با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران خصوصی و تعاونی‌های دهیاران یادآور شد: صنایع دستی خوشه خاتم روستای شیخ شبان از آثار و صنایع مهم اشتغال مردم است که زمینی به مساحت 2 هزار متر جهت احداث نمایشگاه و بازارچه فروش محصولات در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بازدیدی از حمام قدیمی شهر بعمل آمد که با ارائه طرح اقتصادی به بخش خصوصی تحویل داده می‌شود و موزه به صورت موقت در حمام قدیمی ورآفتاب یا حمام نسیم برپا می‌شود.

پایان پیام/ 68035

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول