اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یونیسف: ۱۱ هزار کودک یمنی کشته و زخمی شده‌اند/ کودکان در یمن برای بقا می‌جنگند

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) خبر داد که از ابتدای جنگ یمن تاکنون 11 هزار کودک یمنی کشته و زخمی شده‌اند.

یونیسف: ۱۱ هزار کودک یمنی کشته و زخمی شده‌اند/ کودکان در یمن برای بقا می‌جنگند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کاترین راسل» مدیر اجرایی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) امروز (دوشنبه، ۱۲ دسامبر) در گزارشی از وضعیت کودکان یمنی نوشت که آن‌ها بیشترین هزینه را در جنگ داده‌اند.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، کارتین راسل که به تازگی از یمن بازگشته، در گزارش خود نوشت: «کودکان یمنی برای بقا می‌جنگند. هزاران نفر از آنان جان خود را از دست داده و صدها هزار نفر دیگر نیز در معرض مرگ قرار دارند».

طبق گزارش وی، ۳۷۷۴ کودک (۲۷۴۲ پسر، ۹۸۳ دختر و ۴۹ نامعلوم) از ابتدای آغاز جنگ یمن کشته و ۷۲۴۵ کودک (۵۲۹۹ پسر و ۱۹۴۶ دختر) مجروح شده‌اند. همچنین از زمان پایان آتش‌بس از ابتدای ماه اکتبر، ۶۲ کودک کشته و زخمی شده‌اند.

مدیر اجرایی یونیسف همچنین افزود: «از میان ۱۶۴ نفری که به دلیل انفجار مین و مهمات عمل نکرده کشته شده‌‌اند، حداقل ۷۴ نفرشان کودک هستند».

این سازمان بین‌المللی در ادامه تأکید کرد که آمار واقعی تلفات کودکان در یمن بسیار بیشتر از چیزی است که در گزارش آمده است.

سربازگیری و خشونت جنسی

در گزارش این سازمان علاوه بر اعلام کشته و زخمی شدن هزاران نفر، به عضوگیری ۳۹۹۵ کودک در نبردهای یمن و شرکت ۹۱ دختر در رویدادها یا پست‌های بازرسی صحرایی نیز اشاره شده است.

در ادامه این گزارش آمده است که در جریان جنگ ۴۴۵ کودک دستگیر، ۱۵۲ کودک ربوده شده و ۴۷ کودک (۲۹ پسر و ۱۸ دختر) مورد خشونت جنسی قرار گرفته‌اند. همزمان ۶۷۲ حمله به مراکز آموزشی و ۲۲۸ حمله به مراکز بهداشتی انجام شده است.

کاترین راسل در ادامه  گفت: «اگر قرار است فرزندان یمن شانسی برای آینده‌ای مناسب داشته باشند، طرف‌های درگیر، جامعه بین‌المللی و همه کسانی که نفوذ دارند باید اطمینان حاصل کنند که از آن‌ها محافظت و حمایت می‌شود. آتش بس اولین قدم مثبت خواهد بود».

در گزارش این مقام یونیسف همچنین آمده که در حال حاضر بیش از ۲۳.۴ میلیون نفر (از جمعیت ۳۰ میلیون نفری یمن) از جمله ۱۲.۹ میلیون کودک به کمک و حمایت بشردوستانه نیاز دارند. همین طور حدود ۲.۲ میلیون کودک از جمله ۵۴۰۰۰۰ کودک زیر پنج سال در یمن از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند.

این سازمان بین المللی در پایان گزارش خود اعلام کرد که به شکل فوری به ۴۸۴.۴ میلیون دلار کمک مالی برای پاسخ دهی به نیازهای بشردوستانه نیاز دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول