اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مدارس کانکسی در چهارمحال و بختیاری برچیده می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲۰ درصد اعتبارات استان مربوط به آموزش و پرورش است، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اجرایی فرمان امام منعقد شده که با مشارکت نوسازی مدارس، مدارس کانکسی برچیده و مدارس جدید ساخته شود.

مدارس کانکسی در چهارمحال و بختیاری برچیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد غلامعلی حیدری ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ضمن گرامی‌داشت روز دانشجو گفت: معلمان زیر آتش دشمن در دفاع مقدس نیز دست از تعلیم نکشیدند و در ادامه‌ انقلاب نیز نقش مهمی در خنثی‌سازی توطئه‌ها و هدایت جامعه داشتند.

وی در ادامه ضمن اشاره به جایگاه والای معلم و نقش معلم در پیشرفت کشور افزود: بیانیه‌ گام دوم با محور تربیتی، بصیرت‌افزایی، آموزش سبک زندگی، دشمن‌شناسی و جامعه‌شناسی را باید بومی‌سازی کنیم و در مدارس تبیین کنیم. 

وی ادامه داد: سؤالات و شبهات دانش‌آموزان را باید در مدارس با کار جهادی در جهاد تبیین پاسخ بدهیم و آینده‌سازان انقلاب را در سن شکل‌گیری شخصیت با گفتمان انقلاب آشنا کنیم.

استاندار ضمن تشکر از جوانگرایی در انتصابات آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش در شکل‌گیری تمدن نوین نقش مهمی دارد. 

حیدری اضافه کرد: سند تحول را باید مورد توجه قرار بدهیم و این سند است که می‌تواند چراغ راه برون‌رفت از چالش‌ها باشد نه سندهای وارداتی مانند سند ۲۰۳۰. 

استاندار با بیان اینکه معلمان باید پیشتازان عرصه‌ جهاد تبیین باشند، افزود: آموزش و پرورش یکی از راهبردی‌ترین وزارتخانه‌هاست چرا که معلمان در تربیت نقش ایفا می‌کنند. 

وی با بیان اینکه استراتژی دشمن ایجاد یأس و رسالت آموزش و پرورش ایجاد امید است، اظهار داشت: معلم تزار انقلاب باید امیدآفرین، پاسدار آرمان‌ها و دارای روحیه‌ جهادی باشد تا بتواند دانش‌آموزان تزار انقلاب تربیت کند.

حیدری در مورد اعتبارات آموزش و پرورش استان عنوان کرد: اعتبارات بسیار خوبی برای آموزش و پرورش هم برای فضاها، هم تجهیز و هم فرهنگی
دیده شده‌است و ۲۰ درصد کل اعتبارات استان مربوط به آموزش و پرورش است.

حیدری عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اجرایی فرمان امام منعقد شده که با مشارکت نوسازی مدارس، مدارس کانکسی برچیده و مدارس جدید ساخته شود.

وی با اشاره به لزوم تخلیه‌ هیجانات نوجوانی تصریح کرد: ۴۱ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان ساخته می‌شود. 

حیدری گفت: باید به گسترش معنویت در ادارات آموزش و پرورش و در مدارس توجه ویژه کنیم.

وی در انتها با اشاره به اینکه پیوند اولیا و مربیان بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد به تشریح برخی اقدامات دولت در استان پرداخت و گفت:
رویکرد دولت محرومیت‌زدایی است.

پایان پیام/




 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول