اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس من| مافیای کنکور در راستای منافع خودش با مصوبه کنکوری شورای عالی مخالفت می‌کند

سردبیر فارس من گفت: مافیای کنکور در راستای منافع خودش با مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی مخالفت می‌کند.

فارس من| مافیای کنکور در راستای منافع خودش با مصوبه کنکوری شورای عالی مخالفت می‌کند

به گزارش خبرنگارگروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار حمایت  از مصوبه حذف کنکور شدند.

این کاربران درپویش خود آوردند:

« از مصوبه کارشناسی شده کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی که با حذف کنکور منجر به کیفیت بخشی به آموزش، انتخاب افراد توانمند برای ورود به دانشگاه، افزایش اهمیت بحث پرورش و دروس دینی،حذف استرس ناشی از کنکور، برگشتن کلاس به جایگاه واقعی خود می‌شود، حمایت می‌کنیم و توقع داریم تا نمایندگان عزیز مجلس از مصوبه، حذف کنکور حمایت کنند.»

سردبیر این پویش سامانه فارس من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت:  بنده نزدیک به ۱۶ تا ۱۷ سال است، که در دانشگاه کار می‌کنم،کنکور را گذراندم و برای داوطلبان و دانش‌آموزان این کمپین را گذاشته‌ام.

* کنکور خیانت به داوطلبان است 

وی افزود: در کشورمان داوطلبان و افراد با استعدادی داریم، که سرنوشت‌شان در چند ساعت و چند روز از بین می‌رود، این خیانت به دانش‌آموزان و داوطلبان است. به عنوان مثال دانشجویانی که در رشته علوم پزشکی هستند عمدتا انگیزه‌های مادی دارند و اکثر قشرپولدار هستند. افرادی‌که معتقد درس‌خوان هستند، با فیلتر کنکور خیلی سخت وارد دانشگاه می‌شوند، بسیار کم می‌بینیم متأسفانه قشرهای جنوب شهر و افراد کم‌بضاعت با کنکور وارد دانشگاه شوند و نتیجه خوبی بگیرند.

* مافیای کنکور نقش زیادی در حذف نشدن کنکور دارند

سردبیر این پویش فارس من با اشاره به مافیای کنکور گفت: یکی از دلایلی که کنکور حذف نمی‌شود، مافیای کنکوری است.که نقش بسیار زیادی دارند. مافیای کنکور به نماینده‌های مجلس فشار می‌آورند.

وی افزود: دانش آموزان در امتحان‌های نهایی، به صورت تشریحی و مفهومی مطالب را یاد گرفته و امتحان می‌دهند، در کنکور بیشتر تکنیک‌های تست‌زنی به کار می‌آید. یکی از دلایلی که باید کنکور حذف شود هم همین موضوع است، با توجه به تکنیک‌های تست‌زنی و دوره‌های آموزش آن دانش‌آموزان خانواده‌های پولدار راحت‌تر وارد دانشگاه می‌شوند.

سردبیر این پویش در پایان گفت: مافیای کنکور به فکر داوطلبان نیستند و بیشتر منافع خودشان را درنظر می‌گیرند و در راه اجرای مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی سنگ‌اندازی می‌کنند.

پایان پیام/ ت 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول