اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای تروریست‌های سنتکام درباره تحرکات شناور نظامی ایران

سازمان تروریستی سنتکام مدعی شد یک فروند شناور گشت نظامی ایران مواجهه «ناامن و غیرحرفه‌ای» با کشتی‌های جنگی آمریکایی در تنگه هرمز داشت.

ادعای تروریست‌های سنتکام درباره تحرکات شناور نظامی ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا» موسوم به سنتکام بامداد چهارشنبه (هفتم دسامبر) مدعی شد یک فروند شناور گشت نظامی ایران مواجهه «ناامن و غیرحرفه‌ای» با کشتی‌های جنگی آمریکایی در تنگه هرمز داشت.

طبق ادعای سنتکام، این شناور گشت ایرانی با «تاباندن نورافکن» به سمت کشتی نظامی «لوئیس پولر» و ناوشکن «سالیوانز» - که هزاران کیلومتر دورتر از خاک آمریکا به‌صورت غیرقانونی در آب‌های غرب آسیا حرکت می‌کنند - سعی در کور کردن دید آن‌ها داشت.

در این بیانیه ادعا شده است که علی‌رغم عبور شناور ایرانی از فاصله ۱۳۷ متری این کشتی‌ها در تاریکی شب، اما آن‌ها با هشدار صوتی و لیزرهای غیرمرگبار، بدون بروز حادثه‌ای به حرکت خود در تنگه هرمز ادامه دادند.

سازمان تروریستی سنتکام مدعی شد: «ایران استانداردهای بین‌المللی رفتار حرفه‌ای و ایمن دریایی را نقض کرده و این اقدام خطرناک در آب‌های بین‌المللی، نشانه‌ای از فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در سراسر خاورمیانه است».

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول