اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دانشجو باید سیاسی باشد نه سیاست‌زده/ دانشجو نقش هدایتگر دارد و نباید اسیر دروغ و شایعات شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به تفاوت دانشجوی سیاسی با دانشجوی سیاسی‌کار گفت: دانشجو باید سیاسی باشد یعنی آگاه‌ترین قشر به مسائل سیاسی باشد تا در روز بحران گرفتار نشود و خوب تصمیم بگیرد در حالیکه دانشجوی سیاست‌زده و سیاسی‌کار اینگونه نیست.

دانشجو باید سیاسی باشد نه سیاست‌زده/ دانشجو نقش هدایتگر دارد و نباید اسیر دروغ و شایعات شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان در روز دانشجو اظهار داشت: ۱۶ آذر سالروز شهادت سه دانشجوی آزادی‌خواه و انقلابی و یادآور دانشگاهی است که نه تنها پایگاه توسعه علم و دانش بلکه محل رویش اندیشه‌های اسلامی و انقلابی بوده است

وی ادامه داد: با نگاهی عمیق به تحولات دهه‌های اخیر نقش تاثیرگذار دانشگاه را در همه دگرگونی‌ها می‌توان دید و دانشجو هم همواره محور اصلی جریانات بوده است اما هماهنگی با اهداف والای اسلامی جنبش‌های دانشجویی کشور را از جنبش‌های دانشجویی سایر کشورها متمایز و ممتاز می‌سازد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شاهد حرکات نو و نویدبخش در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی بوده‌ایم، گفت: دانشجویان ما کارهای زیادی انجام داده‌اند اما جو به قدری غبارآلود شده که این مسائل را نشان نداده‌اند، نظر فعالان دانشجویی همواره در موضوعات مختلف مورد اتکای دولت‌ها و مردم بوده است که همچنان از آن الگوبرداری می‌کنند که نمونه آن خاطرات دانشجویی دکتر چمران است.

وی ادامه داد: دانشجویی که در بستری چون دانشگاه همراه با پرورش و رشد شخصیتی، پیشرفت علمی‌اش را رقم می‌زند یک سرمایه اجتماعی و نخبه‌ترین گروهِ این اجتماع است.

آل‌هاشم با اشاره به اینکه این استعدادهای بالقوه تهدیداتی هم دارد، عنوان کرد: یکی از این تهدیدها سیاسی‌کاری است، بزرگان بر اندیشه سیاسی در عین طعمه نشدن برای سیاسی‌ بازی دانشجویان تاکید دارند. اصل دانشجو باید مورد احترام و نسل دانشجو باید نقش هدایتگری داشته باشد.

وی ادامه داد: دانشجو موذن جامعه است و باید نقش هدایتگری داشته باشد نه اینکه تحت تاثیر جنگ رسانه‌ای و دروغ‌ها و شایعات قرار گیرد. بار اصلی فعالیت‌های دانشجویی را تشکل‌ها بر دوش کشیده و کارهای شاخص انجام دادند که از جمله آنها تعمیق فرهنگ دینی، حفظ نشاط و پویایی، ممانعت از هرج و مرج و جلوگیری از برخوردهای افراطی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بهترین نگاه به شان و منزلت دانشجو در بیانات رهبر انقلاب است، تصریح کرد: از جمله توصیه‌های ایشان شرح صدر سیاسی و تحمل یکدیگر است، این سعه صدر با توجه به شرایط کنونی و جنگ ترکیبی که برای دانشگاه‌ها طراحی کردند و بیش از هر زمان دیگر نیاز است، همه حرف و اعتراض داریم اما نباید اعتراض به خشونت کشیده شود.

وی با اشاره به روحیه نقادی در دانشجویان گفت: این روحیه باید زنده نگه داشته شود اما نقد هم باید منصفانه باشد، از دانشجویانی که صداقت بیشتر و طینت‌های پاک‌تری دارند انتظار می‌رود در رخدادها و قضاوت پدیده‌ها بر مدار انصاف حرکت کند. نگاه منتقدانه هیچ اشکالی ندارد اما نقد باید درست باشد.

آل‌هاشم تاکید کرد: دانشگاه مرکز معنویت است چون علم ارزش معنوی و روحی دارد و کسانیکه تصور می‌کنند دانشگاه محل کم شدن مقیدات دینی است در دوره پهلوی اول گیر کرده‌اند.

وی با اشاره به تفاوت دانشجوی سیاسی با دانشجوی سیاسی‌کار توضیح داد: دانشجو باید سیاسی باشد یعنی آگاه‌ترین قشر به مسائل سیاسی باشد تا در روز بحران گرفتار نشود و خوب تصمیم بگیرد در حالیکه دانشجوی سیاست‌زده و سیاسی‌کار اینگونه نیست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول