اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برگزاری پنجمین سالگرد شهید ییلاقی در مازندران/ ۱۳ شهید گمنام دفاع مقدس در مازندران تشییع می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید مازندران، از برگزاری پنجمین سالگرد شهید ییلاقی در شهرستان بهشهر در مصلی این شهرستان خبر داد.

برگزاری پنجمین سالگرد شهید ییلاقی در مازندران/ ۱۳ شهید گمنام دفاع مقدس در مازندران تشییع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سعید کهنسال بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت برگزاری کنگره سردار شهید حاج علی ییلاقی و سالگرد شهادت شهید احمد کشوری، اظهار کرد: یادآواره شهید ییلاقی در شهرستان بهشهر برگزار می‌شود و این برنامه وجه تمایزی با سایر یادواره‌ها دارد به این جهت که روند برگزاری این مراسم با مراسم برگزار شده متفاوت است.

وی تصریح کرد: در مراسم یادواره‌ها اندیشه پاک شهدا برای مردم تدوین می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران، خاطر نشان کرد: مردم مازندران در همه عرصه‌ها در حوزه دفاع مقدس و پس از آن برای کشور ما سنگ تمام گذاشتند و این روند همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: بحث ایثارگری و مجاهدت‌های مردم مازندران حتی چندین بار مورد تعریف و تمجید رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته است.

کهنسال ادامه داد: شهدای عزیز ما به ویژه سردار سرلشکر شهید ییلاقی در سن 21 سالگی به عنوان فرمانده گردان در غرب کشور و در ادامه بعد از فرماندهی در نقاط مختلف غرب، شمال غرب و جنوب کشور فرماندهی لشکر 25 کربلا را در 24 سالگی برعهده می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این شهید پس از مجروحیت شدید در عملیات‌های متعدد شرکت داشته و در سال 62 از ناحیه سر مجروح شده و بیش از چهار ماه در حالت کما بوده و این شهید بعد از جانبازی بسیار  سخت در سال 96 بعد از مجروحیت بسیار شدید به مرحله رفیع شهادت نائل شده است.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران خاطر نشان کرد: شهید ییلاقی بحث استکبار ستیزی را به صورت جدی در وصیت‌نامه خویش تاکید داشتند.

وی اضافه کرد: این شهید توجه به ولایت فقیه تاکید ویژه‌ای داشتند، اعتقاد این شهید برگرفته از ائمه اطهار بوده و نگاه ویژه به بحث شهادت و ایثار داشتند.

کهنسال در ادامه با اشاره به درپیش بودن سالگرد شهید  احمد کشوری،خاطر نشان کرد: این شهید در بحث امنیت و حضور گسترده در راهپیمایی‌ها و آگاه سازی فرزندان نسبت به اهداف انقلاب اسلامی ایران تاکید ویژه داشتند.

وی اضافه کرد: با برگزاری یادآواره شهدا زمینه ماندگاری و الگو پذیری ایجاد کرده و دل هر انسان فضیلت طلب را به خودش جلب می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران ادامه داد: انقلاب اسلامی خون‌بهائی بسیار شهیدان است، مراسم شهید صالحی با استقبال بسیار پرشور مردم مرکز استان مواجه شده است.

وی یادآور شد: وقتی بحث شهید و شهادت در جامعه ما عطرآگین شود همراهی مناسبی دارند و این فرهنگ در کشور مورد استقبال قرار می‌گیرد.

کهنسال در ادامه از برگزاری مراسم تشیع 13 شهید گمنام در استان مازندران خبر داد و گفت: این مراسم در 10 شهرستان و به صورت متمرکز در مرکز استان هم در دستور کار قرار دارد.

محمدرضا ییلاقی فرزند سردار سرلشکر شهید ییلاقی در ادامه این مراسم،گفت: با پژوهش انجام شده بنیاد شهید استان مازندران هر دو شهید ییلاقی و شهید احمد کشوری در 15 آذر ماه به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: انتظار داریم که رسانه‌ها صدای 15 آذر و تلاقی دو شهید از ارتش و سپاه شروع خوبی برای تجلیل و تکریم از فرماندهان استان مازندران باشد.

مسئول برگزاری کنگره شهید حاج علی ییلاقی با اشاره به اینکه این برنامه با حضور سرداران و مسئولان ملی و استانی در مصلی شهرستان بهشهر و همزمان با نماز مغرب و عشا پیگیری می‌شود، افزود: بر اساس برنامه‌ قرار است که به صورت همزمان از شبکه مازندران و شبکه خبر  به صورت همزمان پخش شود.

وی خاطر نشان کرد: در این مراسم پایگاه اطلاع رسانی شهید ییلاقی هم رونمایی می‌شود.

پایان پیام/86004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول