اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دانشجویان از ابتدا عدالتخواه و فریادگر ارزش‌های اسلامی بوده‌اند

خطیب نمازجمعه شیراز گفت: اساتید و دانشجویان برنامه‌ها را طوری تنظیم کنند که عظمت مقام دانشجو نشان داده شود؛ دانشجویان ما از روز اول عدالتخواه مبارزه‌گر با استکبار و استعمار و فریادگر ارزش‌های اسلامی بوده و خواهند بود.

دانشجویان از ابتدا عدالتخواه و فریادگر ارزش‌های اسلامی بوده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، خطیب نماز جمعه شیراز در خطبه‌های نماز ظهر امروز گفت: دعوای ما با آمریکا برسر این است که می‌گویند دست خدا بسته است! نه، دست خدا باز است وَ قالَتِ الْیَهُودُ یَدُ اللهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَیْدیهِمْ وَ لُعِنُوا بِما قالُوا لعنت خداوند بر آنها باد که این حرف ها را می زنند، دست خداوند باز است و در این عالم ربوبیت می‌کند آسمان و زمینش، عرصه اجتماعی و زندگی فردی انسان‌ها همه تحت ملک او است، هرکس با این باور نسبت به ربوبیت خدا مخالف باشد ما با او مخالف هستیم.

وی بیان کرد: همه کاره خداست این پیام از پیام‌های محوری انقلاب اسلامی است، اگر می بینیم امام راحل می فرماید این برخاسته از یک باور توحیدی است، این توحید است و عرفان عمیق امام راحل است که در درگیری بین ایران و آمریکا با این محکمی فریاد می زند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند تا توحید را خوب نفهمیم معنی این شعارها برای ما روشن نمی شود.

حجت‌الاسلام دژکام بیان کرد: شیرازی‌ها دو بار غم در این ۴۰ روز کشیدند یکی اینکه ۱۳ زائر حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز اینجور شهید شدند و دوم اینکه به حرم پسر موسی بن جعفر بی‌احترامی شد این رنج برای ما در طول این ۴۰ روز خیلی سنگین بوده است.

وی ادامه داد: بایستی احترام ویژه‌ای در چهلم نسبت به این شهدا و این حرم مطهر انجام شود که همینجا برای مراسم شب جمعه آینده خدمت شما عرض می‌کنم که یادآوری کنید و یکبار دیگر این حضور پر معنای معنوی خود را چنان که در تشییع شهدا نشان دادید به همه کسانی که در مخالفت مکتب و مرام شما ایستادند.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به سالگرد ترور شهید دستغیب افزود: از روز شهادت شهید دستغیب تا روزی که این شهدا در حرم به شهادت رسیده‌اند ۴۱ سال است که مردم ایران ترور می‌شوند و این مدعیان دورغین حقوق بشر انسان‌های پستی که از روی خدانشناسی برای یک دورغی که خودشان بافتند قطعنامه می‌زنند اما چهل و یک سال چهره‌هایی مثل آیت‌الله شهید دستغیب تا بچه ۱۰ ساله در اینجا ترور شدند اما یک بار برای حمایت از این ملت حرفی نزدند البته ما به حمایت آنها نیازی نداریم ما با خدا هستیم و تا آخر در برابر ظلم و استکبار محکم خواهیم ایستاد.

وی افزود: ما امروز به عنوان مسلمان و مومن می گوییم همه چیز دست خدا است، هیچ چیزی قبل و بعد از خلقت تغییری نکرده است، خدا مالک حکومت عالم تو هستی؛ حکومت در عرصه طبیعت و اجتماع برای خداوند است، خدا به هر کس بخواهد حکومت می دهد و از هرکس بخواهد حکومت را می گیرد هرکس را بخواهد عزیز می کند هر کس را بخواهد ذلت می دهد.

حجت‌الاسلام دژکام با اشاره به روز دانشجو در هفته آتی گفت: روز دانشجو سالگرد چند شهید دانشجو است؛ دلم می‌خواهد که عزیزان جوان ما مقداری فکر کنند به این مسئله که مراسم به یادبود شهادت دانشجویانی بوده است در برابر استکبار جهانی ایستاده‌اند.

وی افزود: ارزش دانشجویان ما در آن روز جلوه کرده چون آگاهی منجر به شهادت شده است این باید ادامه پیدا کند، اما اگر کسی بهانه کند و جوری رفتار کند که سنخیت ندارد با این حرکت ارزشمند؛ اینها صحیح نیست.

امام‌جمعه شیراز بیان کرد: امیدوار هستم که اساتید و دانشجویان خودشان برنامه‌ها را طوری تنظیم کنند که عظمت مقام دانشجو نشان داده شود؛ دانشجویان ما از روز اول عدالتخواه مبارزه‌گر با استکبار و استعمار و فریادگر ارزش‌های اسلامی بوده و خواهند بود. 

وی با اشاره به سخن پایانی مقام معظم رهبری در دیدار با نیروی دریایی در خصوص رواج فرهنگ اقتصاد دریاپایه در ایران گفت: این تعبیر آقا برای استان فارس یک تلنگر است می‌دانید که خلیج فارس می‌گوییم؛ فارس همیشه در ارتباط ایران و جهان از طریق خلیج فارس نقش آفرین بوده و شیراز همین الان هم نقش خوبی در این میانه دارد و آنچه رهبری می خواهد با آنچه اکنون هستیم فاصله دارد ما در صنایع دریایی همین الان در شیراز حرف برای گفتن داریم، بسیاری از کشتی‌ها یا قایق‌ها یا سایر سازه‌های آبی کار دوستان ما در صنایع دریایی شیراز است.

دژکام بیان کرد: باید تبدیل شود به اقداماتی که نتیجه مناسب خود را داشته باشد توانایی و توانمندی زیاد است باید از این توانمندی حسن استفاده را کرد و در پایان از حضور رئیس حوزه‌های علمیه کشور در شیراز تشکر می‌کنم و از مهمانان نیجریه‌ای تشکر می‌کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول