اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کاهش ۵۷ درصدی بارندگی در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت : بارندگی در استان کرمانشاه نسبت به دوره مشابه در بلندمدت ۵۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کاهش ۵۷ درصدی بارندگی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمودرضا شهلایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه اظهار کرد: ارتفاع متوسط بارش استان از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تا ششم آذرماه ۳۶.۵ میلیمتر است.

وی عنوان کرد: این میزان بارش نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته با ۵۳.۴ میلیمتر بارش ۳۱.۷ درصد و نسبت به دوره مشابه بلند‌مدت با ۸۴.۹ میلیمتر بارش ۵۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاهگفت: بیشترین مقدار بارندگی استان از ابتدای سال آبی تاکنون در ایستگاه پاوه به مقدار ۹۱.۸ و کمترین در ایستگاه ماهیدشت به مقدار ۱۰.۴ میلیمتر است.

شهلایی افزود: در دو سال اخیر با یک پدیده خشکسالی تقریبا بی‌سابقه در نیم قرن اخیر مواجه بودیم و این خشکسالی ۸۰ درصد در میزان رواناب‌ها و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد در منابع آب زیرزمینی تأثیرگذار بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه هم‌اکنون با مدیریت صحیح در میزان مصرف بابت ذخیر‌سازی سد‌ها نگرانی وجود ندارد، گفت: منابع تأمین آب کلانشهر کرمانشاه سد گاوشان است که در حال حاضر حدود ۵۰ درصد ذخیره آب دارد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول