اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بهزیستی به توانمندی‌ و اشتغال معلولین توجه کند

خطیب نماز جمعه شهرقدس گفت: بهزیستی به توانمندی‌ها و اشتغال معلولین و چگونگی بهتر زیستن آموزش محور توجه کند و آموزش‌های لازم به زوجین جهت پیشگیری از تولد فرزند دارای معلولیت داده شود.

بهزیستی به توانمندی‌ و اشتغال معلولین توجه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی و خدامحوری در امورات زندگی اظهار کرد: برای اینکه انسان به کارکردهای مهم ازدواج و تشکیل خانواده دست یابد لازم است معیارهای صحیح انتخاب همسر مانند عقلانیت، ایمان و عمل صالح را توجه کند تا زندگی سعادتمندانه و پایدار داشته باشند.

وی گفت: همسری که اهل تقوا و ایمان باشد مسوولیت‌پذیر است و حضور در صحنه‌های اجتماعی مانند نماز جمعه از برکات دین است و انسان دیندار به خانواده، همسر و فرزندان توجه دارد.

خطیب نماز جمعه شهرقدس با بیان اینکه حضرت زهرا (س) اسوه و الگوی نمونه اهل بیت(ع) هستند گفت: برای پایان یافتن آشوب‌ها به خواندن نماز استغاثه توصیه می‌شود و هیات و مجالس برنامه‌های شایسته‌ای در ایام فاطمیه برگزار کنند.  

وی با اشاره به روز معلولین افزود: بهزیستی به توانمندی‌ها و اشتغال معلولین توجه کند و معلولین می‌خواهند که در جامعه به حساب آیند و چگونگی بهتر زیستن آموزش محور انجام شود و آموزش‌های لازم به زوجین جهت پیشگیری از تولد فرزند دارای معلولیت داده شود.  

حجت‌الاسلام جوکار گفت: سفر نخست وزیر عراق به ایران با مذاکراتی با محوریت‌های مختلفی مانند مبارزه کامل با داعش، معاهده‌های گازی و برقی، گسترش تجارت، اتصال ایران به سوریه از طریق راه‌آهن، میانجی‌گری عراق در ایجاد ثبات میان برخی کشورها و تعیین تکلیف پرونده ترور سردار شهید سلیمانی همراه بود.  

وی خاطر نشان کرد: مردم با هوشیاری دست رد به سینه دشمن زدن و با مجاهدت نیروهای امنیتی، فتنه دشمن زمین‌گیر شد و به اهداف خود نرسیدند و بازهم در رسانه‌های خود کردستان را ناامن نشان می‌دهند اما در سفر رییس جمهوری به کردستان جلوه‌هایی از نمادهایی وحدت دیده شد. 

امام جمعه شهرقدس افزود: کسانیکه از حقوق بشر حرف میزنند چرا نسبت به آسیب‌ها و ضرباتی که بر نیروهای بسیجی و نظامی وارد شد، از حقوق آنها دفاع نکردند؟ بیش از ۱۷ هزار شهید ترور در عرصه‌های مختلف و شهدا و جانبازان بسیاری که در نقاط مختلف کشور در حوادث متعدد جان خود را از دست دادند، حقوق بشر از این مسایل دفاع نکرد. 

وی با تاکید بر اینکه کسانیکه علیه امنیت ملی اقدام کرده و همراهان آنها باید به اشد مجازات تنبیه شوند، گفت: در جنگ روایت‌ها دشمن به مردم ظلم می‌کند و موظف هستیم با روشنگری و تبیین مردم را آگاه کنیم.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول