اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مسیر توسعه استان کردستان تسهیل شده است/ مردم کردستان طعم تلخ ناامنی را چشیده است

استاندار کردستان با تاکید براینکه مردم کردستان سهم محرومیت به خاطر ناامنی را چشیده‌اند و در برابر دشمنان ایستادگی کرده‌اند، گفت: در دولت مردمی سیزدهم مسیر توسعه کردستان فراهم و تسهیل شده است.

مسیر توسعه استان کردستان تسهیل شده است/ مردم کردستان طعم تلخ ناامنی را چشیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی کوشا پیش از هر امروز در آیین مردمی افتتاح طرح آبرسانی به سنندج که لچبا حضور رییس جمهور در سالن آزادی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: به نمایندگی از مردم سلحشور و غیرتمند کردستان قدوم شما را به استان کردستان خیرمقدم عرض می‌کنیم. 

وی افزود: خدا را شاکر هستیم که امروز در خدمت شما و مردم شاهد بودیم که مطالبه قریب به 8 ساله مردم این استان با اقدام جهادی دولت به بهره‌برداری رسید و مردم این استان از آب گورا بهره‌مند شدند و این نگرانی و دغدغه مردم کردستان برطرف شد. 

وی تصریح کرد: پروژه انتقال آب به سنندج قبل از دولت سیزدهم کمتر از 15 درصد و در آذرماه سال گذشته 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و روند کارها به کندی پیش می‌رفت که پس از روزهای نخست حضور در استان و توفیق نوکری مردم، این مطالبه مردمی به‌ جد از رئیس‌جمهور دنبال شد. 

وی افزود: جا دارد از تلاش جهادی همه دست‌اندرکاران، پیمانکاران و کارگران خط انتقال صمیمانه تشکر کنم و خوشحالم که زودتر از قرارداد پیش‌بینی شده این پروژه به سرانجام رسید. 

زارعی‌کوشا با ذکر اینکه با اجرای این طرح که از 28 آبان‌ماه سال گذشته مجدد آغاز شد هر ثانیه 1900لیتر آب تامین می‌ود، گفت: افتتاح پروژه آبرسانی به سنندج اتفاق مبارکی است که رضایت‌مندی مردم را به‌دنبال خواهد داشت و جزء باکیفیت‌ترین آبها است که در اختیار مردم قرار می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه توسعه سرمایه‌گذاری در استان در اولویت کاری دولتمردان در کردستان قرار گرفته است، گفت: با همدلی و همراهی که بین مدیران وجود دارد شاهد توفیقات قابل توجه در این خصوص در استان بودیم. 

وی به وضعیت استان در حوزه بیکاری و رتبه بالای آن از این حیث گریزی زد و گفت: از حیث عملکرد اشتغال به رغم اینکه 2 برابر تعهدات سال گذشته برای استان در نظر گرفته شده بود ظرف 8 ماه بیش از 102 درصد از برنامه اشتغال زایی انجام گرفت.

وی تصریح کرد: استان کردستان که در سال گذشته رتبه پنجم از حیث بیکاری را داشت امروز به میانه های کشور رسیده است. 

وی با بیان اینکه کردستان یکی از استان هایی بود که در زمینه نرخ تورم از استان های اول کشور بودیم و امروز با کاهش 7 درصدی نسبت به سال گذشته شرایط خوبی داریم.

وی با تاکید براینکه مردم کردستان سهم محرومیت به خاطر ناامنی را چشیده‌اند و در برابر دشمنان ایستادگی کرده‌اند، گفت: در مسیر اقتصادی مصوبات خوبی قرار داریم و در مقایسه با استان های همتراز بسیار پرحجم تر است و با تحقق این مصوبات شاهد جهش خوبی در همه سرفصل ها خواهیم داشت. 

انتهای پیام/233071

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول