اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

راه‌اندازی گلخانه‌های کوچک مقیاس در زنجان

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارائه الگوی راه‌اندازی گلخانه‌های کوچک مقیاس بین 120 تا 140 متر در زنجان به عنوان نخستین استان اشاره کرد و گفت: نخستین مجموعه آزمایشگاهی از این نوع گلخانه‌ها در زنجان ایجاد خواهد شد و امیدوارم این مهم محقق شود.

راه‌اندازی گلخانه‌های کوچک مقیاس در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، صدیق دامغانی‌زاده در حاشیه جلسه کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال(تاد) که با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری و رئیس پارک فاوا در زنجان برگزار شد در خصوص دستاوردهای این نشست در جمع خبرنگاران به آغاز حرکت استان برای توسعه اقتصاد دیجیتال اشاره و اظهار کرد: به نظر من این اقدامات برای آینده بسیار مفید خواهد بود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات به بیانات مقام معظم رهبری در مورد تولید دانش‌بنیان اشاره و تصریح کرد: یک بخش عمده از اقدامات در این حوزه تزریق دانش در صنایع موجود است.

وی توجه به جوانان را یکی از مباحث مهم و البته سخت در حوزه دانش‌بنیان دانست و افزود: ببینید راه‌اندازی یک گلخانه بزرگ با حضور سرمایه‌گذار شدنی است ولی موضوع این است که ما به دنبال شبکه‌ای از گلخانه‌های کوچک مقیاس هستیم.

دامغانی‌زاده به ارائه الگوی راه‌اندازی گلخانه‌های کوچک مقیاس بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ متر در زنجان به عنوان نخستین استان اشاره کرد و گفت: نخستین مجموعه آزمایشگاهی از این نوع گلخانه‌ها در زنجان ایجاد خواهد شد و امیدوارم این مهم محقق شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه معمولا گلخانه زیر یک هزار متر اقتصادی محسوب نمی‌شود، ادامه داد: با اقدامات انجام شده در پارک فاوا، گلخانه‌های ۳۰۰متر هم اقتصادی شده که معنی آن این است که در محوطه‌های نزدیک شهر می‌توان گلخانه‌هایی ایجاد کرد تا جوانان ضمن اشتغال به اقتصاد خانوار کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه مدل آزمایشگاهی این گلخانه‌ها رایگان ایجاد خواهد شد، ادامه داد: بعد از طی دوره آزمایشگاهی، زیرساخت‌های مورد نظر تامین و در اختیار متقاضیان بر اساس راهکار پیش‌بینی شده قرار می‌گیرد.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول