اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

معرفی 15 نفر متخلف زیست‌محیطی به مراجع قضایی در تایباد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: 15 نفر به عنوان متخلف زیست‌محیطی در این شهرستان به مراجع قضایی و دادگاه معرفی شدند.

معرفی 15 نفر متخلف زیست‌محیطی به مراجع قضایی در تایباد

یوسف اربابی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تایباد در گفت و گو با خبرنگار فارس در تایباد، اظهار کرد: طی گشت های مشترک محیط زیست و جهاد کشاورزی تایباد درخصوص جمع آوری به موقع پلاستیک های کشاورزی در کشتزارها، تعداد 15 کشاورز به عنوان متخلف زیست‌محیطی شناسایی و به مراجع قضایی دادگاه معرفی شدند.

وی افزود: طبق ماده 9 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، اقدام به هر عملی که باعث آلودگی محیط زیست را شود، ممنوع است و همه کشاورزان بایستی پلاستیک و ضایعات آن را از مزارع خود جمع آوری کنند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: این تعداد از خاطیان به دنبال پنج گشت مشترک در بازه شهریورماه تا کنون، شناسایی و معرفی شدند که عمده آنها در دشت های کرات، مشهدریزه و چهاربرجی بوده اند.

اربابی بیان کرد: بهره‌ گیری از پلاستیک در کشت محصولات جالیزی، در کنار برخی منفعت‌ ها به معضلی جدی برای محیط زیست و کشاورزی نیز تبدیل شده که در سال‌ های اخیر در مزارع رواج یافته است.

وی ادامه داد: کشاورزان غیر بومی پس از برداشت محصول، نایلون‌ها و دیگر ضایعات را در زمین کشاورزی رها کرده که پلاستیک ‌های باقیمانده با وزش باد به زمین‌های دیگر نیز پراکنده می شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تایباد تاکید کرد: پلاستیک به دلیل تجزیه‌ناپذیری در طیبعت و خاک باقی می ماند و برای محیط زیست و گونه های جانوری و گیاهی زیان‌آور است.

وی در آخر تصریح کرد: باقی ماندن نایلون ها و پسماندهای پلاستیکی در کشتزارها، آسیبش به خود جامعه و تغذیه مردم بازمی گردد؛ بنابراین کشاورزانی که نسبت به جمع ‌آوری ضایعات پلاستیکی از مزارع اقدام نکنند به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول