اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روز پر حادثه در محورهای مواصلاتی اصفهان؛ از واژگونی تانکر سوخت تا تصادف اتوبوس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از واژگونی یک دستگاه تانکر حمل نفت کوره و تصادف اتوبوس با کامیون و حریق خودرو پژو در اصهفان خبر داد.

روز پر حادثه در محورهای مواصلاتی اصفهان؛ از واژگونی تانکر سوخت تا تصادف اتوبوس

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: ساعت ۵ و ۱۵ دقیقه صبح امروز یک دستگاه خودرو پژو به علت عدم ایمنی مخزن cng در جایگاه سوخت بعثت دچار حریق می‌شود.

وی افزود: در این حادثه، حریق سبب آسیب به سه خودرو و بخشی از جایگاه شد که با حضور تیم‌های آتش‌نشانی حادثه کنترل و آسیب جانی وارد نشد.

شیشه‌فروش بیان کرد: خودروهای دارای کپسول گاز cng حتماً باید معاینه فنی بگیرند تا مشکلات و نقص خودرو عیب‌یابی شود و از بروز چنین حوادثی پیشگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در حادثه‌ای دیگر بامداد امروز ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه کامیون تصادف می‌کند، این اتوبوس با ۵ سرنشین از مبدأ شیراز به مقصد تهران در حال تردد بوده است.

وی ادامه داد: این حادثه ۲ مجروح داشت و با اعزام تیم‌های امدادی و اورژانس خدمات‌رسانی امدادی به موقع انجام شد.

شیشه‌فروش با اشاره به سومین حادثه در محورهای مواصلاتی استان بیان کرد: در حادثه‌ای دیگر در ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح امروز تانکر ۳۰ هزار لیتری نفت کوره در اثر عدم احتیاط و خواب‌آلودگی  راننده در محور شاهین‌شهر-مورچه خورت واژگون می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در این حادثه تانکر انحراف پیدا می‌کند و در لاین مخالف به گاردریل‌ها برخورد می‌کند و واژگون می‌شود.

وی ادامه داد: بلافاصله عوامل امدادی شامل اورژانس، هلال احمر، پلیس راهور، آتش‌نشانی و راهداری به محل حادثه اعزام می‌شوند و جلوی نشت مواد نفتی را می‌گیرند و نسبت به پاکسازی جاده اقدام کردند.

شیشه‌فروش تصریح کرد: نشت مواد نفتی سبب اختلال در تردد شد که با حضور عوامل امدادی محور بازگشایی شد.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه برای حمل و نقل هر گونه مواد خطرناک در کشور باید مجوزهای قانونی از واحدهای ذیربط اخذ شود، بیان کرد: بر اساس آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ مدیریت بحران، حمل و نقل مواد خطرناک ویژگی خاصی دارد و در صورت عدم رعایت ایمنی در هنگام، تولید، بارگیری و حمل و نقل سبب آتش‌سوزی و انفجار و آلودگی محیط می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه روزانه بیش از هزار و ۳۰۰ تانکر از انبار شهید منتظری برای ۱۴ استان سوخت توزیع می‌کند، بیان کرد: ناوگان حمل و نقل سوخت باید رعایت الزامات ایمنی را انجام دهند، عنوان کرد: آیین‌نامه مواد نفتی به شرکت نفت و شرکت‌های حمل و نقل مواد نفتی ابلاغ شده است که بر اساس این آیین‌نامه باید مسیر حرکت مواد سوختی خطرناک با پلیس هماهنگ شود و بدون هماهنگی تردد نکنند.

وی ادامه داد: اصفهان چهارراه ارتباطی در مرکز کشور و مسیر حمل و نقل سوخت است بنابراین رعایت استانداردهای ایمنی توسط شرکت‌هایی که حمل و نقل سوخت را انجام می‌دهند، ضروری است چرا که در صورت بروز حادثه سبب اختلال در تردد و ایجاد ترافیک، آلودگی هوا و خاک می‌شود.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: استان اصفهان دارای ۷۶ شهرک صنعتی با واحدهای تولیدی بزرگ است که از مواد سوختی و بنزین استفاده می‌کنند بنابراین تمام شرکت‌ها موظف هستند آیین‌نامه حمل و نقل مواد خطرناک را اجرایی کنند و واحدهای خود را بیمه کنند و تجهیزات اطفای حریق داشته باشند و به رانندگان آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول