اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ضعف عقلانیت عامل بروز مشکلات است/ عقلانیت شاخصه ابن سینا بود

استاندار همدان با بیان اینکه عقلانیت شاخصه ابن سینا بود گفت: این دانشمند بزرگ علاوه بر علم پزشکی به علم فلسفه و عقلانیت پرداخت، امروز که جامعه دچار مشکل شده به خاطر ضعف عقلانیت است.

ضعف عقلانیت عامل بروز مشکلات است/ عقلانیت شاخصه ابن سینا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌‌فرزاد صبح امروز در آیین اختتامیه کنفرانس بین‌المللی انسان‌شناسی در اندیشه فلسفی ابن‌سینا اظهار کرد: امروز گرد هم آمدیم تا در مورد انسان بزرگ، انسانی که اندیشه و تفکر او به خاطر خرد بود که سالها توجه او به مسایل عقلانی بود.

وی با اشاره به امروز مفتخریم در مورد یکی از اندیشمندانی که منشا خیر و برکت بوده و در دیار ما آرمیده صحبت کنیم گفت: او علاوه بر علم پزشکی به علم فلسفه و عقلانیت پرداخت، امروز که جامعه دچار مشکل شده به خاطر ضعف عقلانیت است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه بنیاد بوعلی‌سینا در استان سال‌هاست در مورد شناخت شخصیت بزرگ ابن سینا تلاش می‌کند که قابل تقدیر است عنوان کرد: آیت الله محمدی، رئیس بنیاد بوعلی در زمینه شناخت و شناساندن هر چه بیشتر این تفکر بزرگ تأکید داد که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی بوعلی سینا، دانشمند شهیر جهان افزود: این سینا یکی از افتخارات بوعلی سیناست که کتاب‌های او هزار سال در دانشگاه‌های جهان تدریس شده است که می‌طلبد مقام ایشان را تکریم و معرفی ایشان به جهان بپردازیم.

دکتر فلسفه از کشور ازبکستان نیز با بیان اینکه ابن سینا خدمت بزرگی به بشریت کرد گفت: دو ملت ایران و ازبکستان باید برای معرفی ابن سینا اقدامات مهمی انجام دهند بنابراین دانشگاه‌های دو کشور باید عظمت این شخصیت عظیم را به جهان آن طور که شایسته است بشناسانند.

دکتر نگینه شیرمحمد اوا خاطرنشان کرد: سال ۲۰۲۵ سالی است که ابن سینا به هزار و ۴۵ سالگی می‌رسد که ازبکستان قرار است مراسم باشکوهی برای شناسایی این شخصیت بزرگ بپردازد، ما از شما برای حضور در این مراسم دعوت می‌کنیم و برای اینکه ارتباط قوی شود هدیه‌ای را به بنیاد ابن سینا تقدیم می کنیم.

گفتنی است هدیه‌ای سفالی به بنیاد بوعلی سینا تقدیم شد.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول