اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بهره‌مندی اهالی ۶ روستای بخش مرکزی فهرج از آب آشامیدنی سالم

به‌همت بسیج سازندگی سپاه فهرج، طرح آبرسانی به ۶ روستای شهرستان فهرج با اعتبار ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌مندی اهالی ۶ روستای بخش مرکزی فهرج از آب آشامیدنی سالم

به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج، امروز با حضور نماینده مجلس و جمعی از مسوولان شهرستان، گلخانه هیدروپونیک در روستای زیدآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان فهرج به بهره‌برداری رسید.

علیرضا طیبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فهرج گفت: این گلخانه هیدروپونیک با کشت گوجه فرنگی به مساحت ۴ هزار و ۳۲ متر مربع احداث شده است که برای راه‌اندازی و احداث آن ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن از محل اعتبارات تسهیلات توسعه ملی و ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن توسط بخش خصوصی تامین شده است.

طیبی بیان داشت: با راه‌اندازی این گلخانه برای ۸ نفر اشتغال مستقیم و برای ۱۵ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.

همچنین ۶ روستای بخش مرکزی فهرج از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند. 

فرماندار فهرج گفت: برای اجرای طرح آبرسانی ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از اعتبارات آبفای استان در جهت اجرای این طرح هزینه شده است. 

با اجرای این طرح اهالی روستاهای حسین‌آباد علم‌خان، نعیم‌آباد، ده‌سلطان، امین‌آباد، ماهیدشت و امامیه از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

در چندین سال گذشته اهالی این روستاها با کمبود مشکلات آب آشامیدنی روبه‌رو بودند که با بهره‌برداری از این طرح مشکل آب آشامیدنی بیش از ۲ هزار نفر از جمعیت این روستاها رفع و از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی در آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۶ روستای بخش مرکزی فهرج گفت: مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران خود را خدمت‌گزار مردم می‌دانند و این بالاترین افتخار برای انقلاب و مردم است.

 وی همچنین از مسوولان شهرستان فهرج که در جهت آبرسانی به مردم این شهرستان تلاش کرده‌اند تشکر و قدردانی کرد.

همچنین در نگین کویر فهرج‌ بلوار امام علی(ع) روستای اسدآباد انگوری به بهره‌برداری رسید.

صادق پاکزاد رئیس بنیاد مسکن شهرستان فهرج عنوان کرد: این بلوار به‌طول ۱ و نیم کیلومتر احداث شده است.

وی افزود: برای احداث این بلوار شامل زیرسازی و آسفالت، جدول‌گذاری، روشنایی معابر و پل‌سازی، یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی بنیاد مسکن و دهیاری هزینه شده است.

پایان پیام/۸۰۰۱۳/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول