اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

خلاقیت باعث ایجاد امید در مردم می‌شود

خلاقیت در روابط عمومی‌ها می‌تواند باعث نوآوری در ارتباط با مردم شود و اعتماد آنها را جلب کند و باعث ارتباط بهتر بین مردم و سازمان مربوطه شود.

خلاقیت باعث ایجاد امید در مردم می‌شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا پنجمین جلسه آموزشی مدیران روابط عمومی شهرداری مناطق تهران با حضور فرهاد اسماعیلی استاد دانشگاه و تدوینگر برگزار شد.

وی در دومین جلسه روایت‌گری به مدیران توصیه کرد که خلاق و نوآور باشند و در این خصوص گفت: مدیر روابط عمومی باید ببیند چقدر خلاقیت دارد آیا واگنی است که لوکوموتیو او را می‌کشد یا خودش یک لوکوموتیو است که واگن‌های دیگر را می‌کشد، روابط عمومی‌ها باید بتوانند ظرفیت‌های زیادی را ایجاد کنند شما هستید که می‌توانید نهاد خود را با  طراوت نگه دارید یا اینکه آن را فشل و غیر کارآمد کنید.

این استاد دانشگاه گفت: مدیر روابط عمومی باید چند قدم جلوتر از همه باشد و دید وسیعی داشته باشد یعنی نیازهای جامعه را جلوتر پیگیری کند و جلوتر ببیند، شما باید بتوانید برای مردم نیازسازی کنید و برای آن نیاز برنامه ایجاد کنید، اگر بتوانید اعتماد‌سازی کنید و به این موضوع  باید دقت کنید که مردم باید شما را از خودشان بدانند و به مجموعه شما احساس تعلق کنند.

وی افزود: باید به زبان مردم سخن بگویید تا حرف شما را باور کنند، مقداری فکر کنید تا بهترین خلاقیت برای ارتباط با مردم بر دارید، حتی اگر در سازمان خود درک  نشدید باز هم نباید خود را از خلاقیت محروم کنید چون حتی اگر مدیران بالادستی شما نبینند مردم این تلاش شما را خواهند دید و به شما اعتماد خواهند کرد، این خلاقیت شما باعث ایجاد امید در آنها خواهد شد.

این مدرس تدوین گفت: بعضی از ما مشکل تلنبار شدگی داریم  یعنی حرف‌هایی که در درون ما بوده است  یا کارهایی که می‌خواستیم انجام دهیم ولی نکرده‌ایم و در درون خود انباشته کرده‌ایم، باید از دردهایمان، خواسته‌های خود و... بگوییم و یکجا خالی شویم و این نقاط تلنبار شده در خودتان و محیط کار کنار بیایید و اینگونه راحت‌تر می‌توانید افکار خود را متمرکز کنید و به آرامش برسید و این ذهن خلاقانه‌تر عمل می‌کند.

اسماعیلی گفت: شهر یعنی کوچه و ما مدتهاست که این فرهنگ کوچه را از دست داده‌ایم باید بتوانیم این فرهنگ را با کمک مردم بازسازی کنیم، فرهنگ کوچه یعنی در محل زندگی خود با دیگران ارتباط داشته باشیم این در رابطه بودن با یکدیگر بسیار مهم است چون گاهی مردم درد ندارن و تنها می‌خواهند گفت‌وگو کنند، شهرداری می‌تواند با برگزاری جشنواره‌های محلی به نزدیک‌تر شدن مردم و زیست عمومی بهتر کمک کند.

وی گفت: شهرداری نهادی شریف است اما هنوز نتوانسته خود را کامل به مردم معرفی کند و این کار روابط عمومی‌ها است که سازمان خود را معرفی کنند ولی امروزه هنوز جایگاه روابط‌عمومی‌ها به درستی تعریف نشده و حتی بسیاری از مردم آشنایی دقیقی با آن ندارند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در روابط‌عمومی باید ببینیم آیا به خوبی توانسته این با رسانه‌ها ارتباط بگیریم و کارکرد آنها را بشناسیم، آیا پاسخگوی خوبی به مردم بوده و با ملت تعامل داشته‌ایم؛ باید شناخت مناسبی از فرهنگ عامه، جامعه و فرهنگ اجتماعی داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی جامعه مورد نظر را درک کنیم.

وی افزود: مدیر روابط عمومی باید خلاق باشد و بستر ایجاد ایده را فراهم کند و مثل یک لوکوموتیو تمام سازمان را با خود همراه کند، باید به خوبی بتواند مشاهده کند و روایت‌های خبری داشته باشد که در آن شگفتی باشد، از سازمان خود بیرون آمده و با مردم تعامل کند تا بتواند ایده پیدا کند در سازمان سوژه نیست هر چه هست در بیرون اتفاق می‌افتاد.

این استاد دانشگاه گفت: مدیران روابط عمومی باید زبان مردم باشند و با آنها همدلی ایجاد کنند تا مردم هم به آنها اعتماد کنند و نسبت به زیست خود در هر منطقه باور داشته باشند.

وی گفت: یک روابط عمومی باید از یک کلمه یک سخنرانی بسازد و بتواند یک روایت‌گری متفاوت از منطقه خود داشته باشد و بداند که چگونه در کشش و جذاب هر چیزی را روایت کند.

اسماعیلی گفت: در روابط عمومی باید خبر را زود در دسترس رسانه‌ها قرار داد چون خبر زود کهنه می‌شود البته هر رویدادی الزاماً جنبه خبری ندارد و باید بر مبنی ارزش‌های خبری سنجیده شود؛ گاهی اوقات بعضی از اخبار در جلوی چشم ما هستند ولی نمی‌توانیم آنها را ببینیم درست دیدن در پیدا کردن اخبار بسیار مهم است.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: شهر نبض دارد و زنده است باید به آن خبر درست و دارای ارزش را تزریق کنیم تا عیار کار خود را بالاتر ببریم با بالا بردن عیار کار ما مدیر ارشد نمی‌تواند خلاقیت و توانایی‌های ما را نادیده بگیرد، باید بدانیم کار رسانه در هر منطقه‌ای متفاوت است چون میزان سواد، معیشت، بافت جمعیتی، ادبیات هر منطقه متفاوت است.

وی در پایان گفت: ما باید به اتفاقات ناگوار شهری حساس باشیم و نقاط ضعف هر منطقه را بشناسیم، در همیشه باید به مخاطب، خبر و حواس حساس باشید و بدانید که برای چه کسانی و چگونه خبر تهیه می‌کنید برای مردم با تعامل و تفکر باید خبر تهیه کنیم  تا آنها هم به ما اعتماد کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول