اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«فرهنگ» از اصلی ترین مولفه های هویتی انقلاب اسلامی است

استاندار قزوین گفت: مقوله فرهنگ در شکل گیری نظام جمهوری اسلامی پر رنگ بوده و پیش از اینکه انقلاب سیاسی باشد انقلاب مردمی و فرهنگی بوده است.

«فرهنگ» از اصلی ترین مولفه های هویتی انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد مهدی اعلایی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که عصر امروز در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین به دلیل سابقه تاریخی و پیشینه قابل توجه فرهنگی که دارد اگر بنا باشد در حوزه فرهنگی تدابیری اتخاذ شود باید به گونه ای باشد که اثرگذاری ملی داشته باشد.

وی افزود: البته با توجه به شأن و جایگاه فرا منطقه ای که قزوین در جغرافیا دارد می تواند اثرگذاری ملی در آن شکل گیرد که البته در گذشته هم به همین شکل بوده و در عرصه های دانشی و هنری قزوین در بازه ملی تمدن نقش داشته است و ما امروز میراث دار آن هستیم.

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: مزیت مطلق استان قزوین  فرهنگ اصیلی است که در مردمان شریف و اصیل این دیار وجود دارد.

اعلایی ادامه داد: مقوله مردمی سازی در حوزه فرهنگ از اهمیت بالایی برخوردار است لذا دولت سیزدهم به عنوان دولتی که با شعار ارتقاء جایگاه کشور به فضای مناسب تر و ایران قوی را دنبال می کند، مردمی سازی در حوزه فرهنگ را در دستور کار جدی خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: مقوله فرهنگ در شکل گیری نظام جمهوری اسلامی پر رنگ بوده و پیش از اینکه این انقلاب  سیاسی باشد، انقلابی مردمی و فرهنگی بوده است.

استاندار قزوین اضافه کرد: این روزها موضوع فرهنگ در رصد دشمنان قرار گرفته و تلاش می کنند به این فضا و کشور آسیب بزنند لذا مسئولان باید تلاش بیشتری جهت صیانت از فرهنگ داشته باشند و البته نگاه های جامع تر و اجتماعی تری داشته باشند چرا که فرهنگ، بستر رشد و تعالی مردم است.

اعلایی توضیح داد: هر نوع تدوین استراتژی در حوزه فرهنگ ممکن است با مشکل مواجه باشد از این رو هم حاکمیت باید مردم را ببیند و متناسب با خواست مردم برنامه داشته باشد و هم مردم با حاکمیت همراه باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول