اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق: آمریکا و ترکیه چترهای حمایتی از تروریسم در سوریه هستند

معاون وزیر امور خارجه سوریه در نشست پایانی نشست آستانه ضمن انتقاد از سیاست‌های آنکارا و واشنگتن در سوریه، تاکید کرد که آمریکا و ترکیه چترهای حمایتی از تروریسم در سوریه هستند.

دمشق: آمریکا و ترکیه چترهای حمایتی از تروریسم در سوریه هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ایمن سوسان» معاون وزیر امور خارجه سوریه امروز (چهارشنبه، ۲۳نوامبر) در نشست پایانی نشست آستانه، ضمن تاکید بر این موضوع که سوریه در نتیجه منطق سلطه آمریکا آسیب دیده است، تاکید کرد: بهانه‌های اشغالگران ترکیه برای سیاست‌های خود در سوریه، دیگر کسی را فریب نمی‌دهند.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، سوسان درباره آسیب‌های سلطه‌گری آمریکا گفت: دولت آمریکا از همه دروغ‌ها، بهانه‌های ساختگی‌ و اطلاعات نادرست منتشرشده در رسانه‌های خود استفاده کرده و تروریست‌ها را از بیش از ۹۰ کشور برای کشتن سوری‌ها و نابودی دستاوردها و منابع آن‌ها از جمله رقت نفت و گندم مردم ما به سوریه آورده است.

 معاون وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در خاک سوریه نقض قوانین بین‌المللی است و با هدف جلوگیری از ایجاد ثبات در سوریه، از بین رفتن دستاوردهای دمشق در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​مانع تراشی در روند بازسازی کشور ماست و باید فوراً با هر شرایطی پایان یابد».

وی افزود: اقدامات اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای که مهم‌ترین آن‌ها حمایت از بقایای گروه‌های تروریستی و قطع مکرر آب شهروندان الحسکه است، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود که نقض منشور ملل متحد در آن‌ها آشکار است».

سوسان در این نشست، از جامعه جهانی خواست تا این اقدامات را محکوم کند. او افزود: بهانه‌هایی که اشغالگران ترکیه برای سیاست‌های خود در سوریه می‌دهند، دیگر کسی را فریب نمی‌دهد و هرگونه اظهارنظری برای کسب حداقل اعتبار باید با اقدامات عملی در قبال سوریه همراه باشد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه در پایان خاطرنشان کرد: سوریه متعهد به ارائه کمک به شهروندان خود در تمام نقاط کشور است که به این حمایت‌ها نیاز دارند. دمشق آماده است با سایر طرف‌ها برای حمایت از تلاش‌های دمشق در این زمینه و بر اساس حاکمیت ملی همکاری داشته باشد.

روز گذشته (سه شنبه، ۲۲نوامبر) نوزدهمین دور از نشست‌های بین‌المللی آستانه با هدف حل‌وفصل مسائل مربوط به سوریه با مشارکت نمایندگان کشورهای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه به عنوان ضامنین تصمیمات نشست آستانه، آغاز شد و امروز بعد از اتمام گفت‌وگوها پایان یافت.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول