اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ایران در تامین ذرت علوفه‌ای خودکفاست

مدیر گروه ذرت و نماینده دفتر محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تامین ذرت علوفه‌ای خودکفا هستیم، نیاز کشور به این محصول را ۱۵ میلیون تن عنوان کرد.

ایران در تامین ذرت علوفه‌ای خودکفاست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌باقر طاهری‌طریق، ظهر امروز در جلسه ستاد زراعت چهارمحال و بختیاری گفت: ذرت نقش بسزایی در تأمین خوراک دام و طیور کشور دارد و به همین جهت مسئولان و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی همواره در جست‌وجوی یافتن راهکارهایی برای افزایش عملکرد، تولید و بهبود کیفیت این محصول بوده‌اند. 

مدیر گروه ذرت و نماینده دفتر محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تامین ذرت علوفه‌ای خودکفا هستیم، نیاز کشور به این محصول را ۱۵ میلیون تن دانست و گفت: تولید این مقدار ذرت علوفه‌ای عدد قابل اتکایی است اما باید به تولید بهینه و کیفی آن هم توجه شود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما در طرح الگوی اصلاح کشت افزایش کارایی مصرف آب است، ضمن اینکه ذرت یکی از گیاهان پرمصرف در حوزه آب است لذا باید بسوی کشت علوفه با آب سبز حرکت کنیم.

طاهری بیان کرد: تولید ذرت علوفه‌ای مورد نیاز کشور برای دامداران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که بخاطر خشکسالی‌های اخیر به یکی از دغدغه‌های اصلی دولت و دامداران تبدیل شده است ولی کاشت دانه‌های علوفه‌ای می‌تواند کمک شایانی به جبران کمبود علوفه دام در کشور کند.

نماینده دفتر محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در پایان گفت: این محصول توسط دامداری‌ها خریداری شده و در سیلوهای مخصوص برای مصرف پاییز و زمستان فشرده و جمع‌آوری می‌شود.

اکبر یوسفی در ادامه این جلسه افزود: وقوع رویدادهایی مانند وقوع خشکسالی و معضل ارز نیمایی، مسئولان کشور را بر آن داشت تا با اجرای اصلاحاتی تولید داخل کشور را سامان دهند که در این میان تولید چند کالای اساسی از جمله محصول راهبردی گندم کانون توجه قرار گرفت.

اجرای کشت قراردادی در ۲ میلیون هکتار از اراضی گندم آبی کشور

مدیر گروه گندم وزارتخانه جهاد کشاورزی از اجرای کشت قراردادی در سطح ۲ میلیون هکتار از اراضی گندم آبی کشور، خبرداد و افزود: تامین کود و بیمه محصولات کشاورزی از موارد مهم اجرای کشت قراردادی گندم است.

وی بیان کرد: برنامه الگوی کشت به عنوان برنامه اصلی وزارت جهاد به همه استان‌هایی که به عنوان استان‌های پیشرو در نظر گرفته شده‌اند ارسال شده تا بتوانیم با کمک بقیه نهادها الگوی کشت را اجرایی کنیم.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول