اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

انقلاب فرصت ارزشمندی را برای پیشرفت علم و دانش فراهم کرده است

امام جمعه اراک گفت: انقلاب و اسلام فرصتی را برای اهل علم و دانش فراهم کرده است که بتواند در مسیر علم آموزی حرکت کرده و کشور را به سمت شکوفایی علم و پرورش استعدادها سوق دهد.

انقلاب  فرصت ارزشمندی را برای پیشرفت علم و دانش فراهم کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربان علی دری نجف آبادی صبح امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل پارک علم و فناوری استان مرکزی اظهار کرد: کارهای حکیمانه و خردمندانه توسط انسان‌های حکیم و خردمند به ثمر می‌نشیند و ثمرات و برکات آن موجب پیشرفت و تعالی بشر می‌شود.

وی تصریح کرد: جامعه امروز به شدت به افراد صاحب فکر، علم، جهاد و افراد مسئولیت پذیر که گره از کار خلق بگشایند، نیاز دارند و باید بستر شکوفایی اندیشه‌های ناب این افراد فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه افراد جامعه به دو دسته خیررسان و شررسان تقسیم می‌شوند، گفت: صاحبان خیر همچون اهل بیت(ع)، امام راحل، مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی‌ها همواره با فکر و اندیشه خیرخواهانه در مسیر خیر قدم برمی‌دارند و منشا برکات و حُسن در جامعه هستند، اما دسته اشرار همچون داعش، صهیونیسیم و استکبار دستاوردی جز ویرانی و آوارگی و قتل و کشتار و جنگ چیزی به همراه ندارند.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه اهل علم و اندیشه جامعه را پویا و زنده نگه می‌دارد، اما اهل شرارت جامعه را به سمت نابودی سوق می‌دهد،  ادامه داد: انقلاب و اسلام فرصتی را برای  اهل علم و دانش فراهم کرده است که بتواند در مسیر علم آموزی حرکت کرده و کشور را به سمت شکوفایی علم و پرورش استعدادها سوق دهد و باید از این فرصت به درستی استفاده کرد.

وی گفت: امروز در کشور امام راحل، مقام معظم رهبری، شهدا و شهید سلیمانی راهی را هموار کرده‌اند که باید این مسیر را با قدرت دنبال کنیم و بدانیم دشمن قسم خورده است و لحظه‌ای دست از شرارت بر نمی‌دارد.

امام جمعه اراک با اشاره به مقایسه هدف علم  و فناوری در ایران و غرب اظهار کرد: هدف از علم و فناوری در ایران غیرمادی اما در غرب مادی است که این مهم وظیفه سنگینی را برای فعالان این حوزه ایجاد کرده است.

دری نجف آبادی همچنین تصریح کرد: مسائلی در دانشگاه‌ها وجود دارد، اما باید بدانیم دانشگاه‌ها با وجود برخی اختلاف‌ سلیقه‌ها متعلق به مردم هستند و فتح الفتوح دانشگاه‌ها این است که جمهوری اسلامی به لحاظ علم و فناوری به کشورهای دیگر وابسته نباشد.

سرپرست دانشگاه اراک نیز با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان باید به شرکت‌های استانی، کشوری و جهانی تقسیم بندی شوند، گفت: در استان مرکزی به شدت به تقویت صندوق پژوهش و فناوری نیازمندیم.

مجتبی ذوالفقاری افزود: شرکت‌های فناور امکان کار کردن با بانک‌ها را به دلیل سخت‌گیری‌های نظام بانکی ندارند و لازم است صندوق پژوهش و فناوری در استان تقویت شود.

وی تبدیل آزمایشگاه‌های دانشگاه اراک به شرکت‌های پژوهشی و فناوری و دانش بنیان را از برنامه‌های در دست اقدام دانشگاه برشمرد.

به گزارش فارس در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات محمد رفیعی، محمدعلی داستان به عنوان رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی معرفی شد.

 پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول