اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

درخواست اهالی حیدره: اتصال روستا به شبکه آبرسانی همدان/ آب نداریم

روحانی روستای حیدره بالاشهر با بیان اینکه مشکل آب شرب روستای حیدره به مرحله بحران رسیده و روزانه ۲۰ دقیقه آب وصل می‌شود گفت: لوله‌کشی آب روستا از چشمه‌های بالادستی حیدره و یا اتصال به شبکه آبرسانی همدان درخواست اهالی روستای حیدره است.

درخواست اهالی حیدره: اتصال روستا به شبکه آبرسانی همدان/ آب نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، روستای حیدره بالاشهر مدت‌هاست با مشکل کم‌‌آبی مواجه است اما برگزاری جلسات مختلف برای حل این مشکل راه به جایی نبرده است.

پیش از این مشکلات متعدد روستای گردشگری حیدره در خبرگزاری فارس همدان با عنوان «حیدره» زخمی از بی‌تدبیری این و آن/ از تصرف زمین تا ویلاسازی «از ما بهتران»! منتشر شده بود اما گویا اقدامات درخوری برای رفع چالش‌های ریز و درشت این روستا از سوی مسئولان صورت نگرفته است. 

رسول مجید، روحانی و امام جماعت این روستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه مشکل آب شرب روستای حیدره بالاشهر به مرحله بحران رسیده  است اظهار کرد: طی جلسات متعدد قول مساعد حل و فصل بحران آبی روستای حیدره داده شده اما تاکنون اقدام درخوری صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر روزانه ۲۰ دقیقه آب وصل می‌شود به نحوی که هر خانواده فقط ۲۰ دقیقه در ۲۴ ساعت آب دارند افزود: اگرچه این مشکل مربوط به یکی دو ماه گذشته نیست بلکه اوایل سال هم به همین ترتیب بوده، حتی در زمستان سال گذشته نیز روزانه دو ساعت آب شرب در دسترس اهالی بوده است.

روحانی روستای حیدره در ادامه به جمعیت یک‌هزار و ۲۰۰ نفری روستا اشاره کرد و گفت: آب هم از چشمه‌های روستا تامین می‌شود که با بروز خشکسالی و مصرف بی رویه باغات جوابگوی اهالی نیست.

وی با بیان اینکه ۱۵ سال پیش مسئولان وقت لوله‌کشی، پایش و نصب کنتور را انجام دادند اما تعدادی از مردم حدود ۲۰ درصد از اهالی با پرداخت آب بها مخالفت کردند خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شده آب روستای حیدره زیر پوشش آب و فاضلاب قرار نگیرد.

مجید متذکر شد: با وجود تنش آبی روستای حیدره اهالی دیگر مخالفتی ندارند اما مسئولان به جد این موضوع را پیگیری نمی‌کنند و مواردی همچون مسئله معارض چشمه‌های روستا را عنوان می‌کنند البته معارضین هم سند ندارند.

وی از درخواست اهالی روستا یاد کرد و ادامه داد: در حال حاضر لوله‌کشی آب روستا از چشمه‌های بالادستی حیدره و یا اتصال به شبکه آبرسانی همدان به ویژه با فاصله بسیار نزدیک به شهر درخواست اهالی روستای حیدره است، درخواستی که بارها با مسئولان متولی در میان گذاشته شده و نهایت قول مساعد و حل بحران را ۱۰ روز آینده داده‌اند.

روحانی روستای حیدره با بیان اینکه امیدواریم این بحران به زودی حل شود اظهار کرد: اتصال حیدره به شبکه آبرسانی همدان مشکلی برای تامین آب همدان در پی نخواهد داشت از همین رو با همت مسئولان این چالش حل خواهد شد.

پایان پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول